Vormel 1 sarja ainuvalitseja sai ootamatu konkurendi

Vormel 1 sari võib saada uue rehvivalmistaja. FOTO: HOCH ZWEI / imago/HochZwei/Scanpix

Vormel 1 sarjale alates 2011. aastast rehve tarninud Pirelli peab uue lepingu nimel võitlema Korea rehvitootja Hankookiga.

Portaal RaceFans vahendab, et FIA on saanud 2020. aastal kehtima hakkavale uuele koostöölepingule kaks pakkumist. Nii Pirelli kui ka Hankooki pakkumised on tunnistatud konkurentsitingimustele vastavaks. Vormel 1 sarja kommertsõiguste valdaja Liberty Media peab nüüd valima sobiva tarnija.

Lõuna-Korea rehvitootja Hankook pole varem kunagi olnud vormel 1 sarjaga seotud. Küll aga toodetakse juba aastaid rehve näiteks DTM-sarjale ja vormel 3 sarjale, kus sel hooajal sõidab ka kaks eestlast. Konkursi võitja saab ainuõiguse varustada vormel 1 sarja rehvidega aastatel 2020-23. Seejuures tuleb 2020. aastal võrreldes praeguste reeglitega läbi teha suur muudatus, sest vormelisari hakkab 13-tolliste velgede asemel kasutama 18-tolliseid. Samuti keelatakse rehvisoojendajad.

Pirelli mootorispordidirektori Mario Isola sõnul muudab see rehvitöötja ülesande keeruliseks. «Kõige silmnähtavam faktor on rehvi kulumine. Kuid ilma rehvisoojendajateta tuleb palju vaeva näha ka rehvi tööparameetritega, näiteks jäikuse ja parima võimaliku haardevõimega. Pisiasju, millel tähelepanu pöörata, on palju,» sõnas Isola.

Möödunud kuul kinnitas Michelin, et loobub võimalusest vormel 1 sarja naasta. Põhjuseks olid just uued tingimused. Rehvimonopol on sarjas Pirelli käes olnud juba kaheksa aastat, enne seda sõideti neli aastat Bridgestone'i rehvidega. Mitu tootjat oli vormel 1s esindatud viimati 2006. aastal, kui konkureerisid Bridgestone ja Michelin. Pärast 1982. aastat, kui viimati kasutati Avoni kaubamärki kandnud rehve, ongi vormel 1 autode «jalavarjude» eest hoolitsenud vaid neli firmat: Goodyear, Michelin, Pirelli ja Bridgestone.

Pirelli on vormel 1 sarjale rehve tootnud viimased kaheksa aastat. FOTO: James Moy / James Moy Photography/PA Images/Scanpix
Tagasi üles
Back