Mercedese vormelimeeskond avaldas oma mulluse aastaaruande, kus seisab mustvalgelt, et meeskonna varasem 4,3 miljoni euro suurune kahjum pöörati 2017. aastal 15 miljoni euro suuruseks kasumiks, kirjutab Motorsport.com. Kõige jahmatavam number on aga meeskonna tele-eetris veedetud aeg ja sellest saadud kasu.
Mercedes saab F1-sarja domineerimise eest miljardeid (!) eurosid tasuta reklaami
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
2017. aastal oli F1-ülekannete üleüldisest eetriajast hämmastavad 24,7 protsenti eetris Mercedese vormel ja/või tiim. Aruandes on välja arvutatud, kui palju oleks autotootja ja selle sponsorid pidanud taolise reklaamiaja eest tavajuhul välja käima ja summa on kosmiline – 3,8 miljardit eurot!
Veel numbreid Mercedese mullusest aastast:
- Meeskond kulutas mullu 349 miljonit eurot, millest vaid 67 tuli emafirmalt Daimlerilt. Daimler sai sellest rahast kohe tagasi 22,5 miljonit, sest vormelitiim «laenab kasutamiseks» nende toodetud ja arendatud mootoreid.
- Tiimi aastane käive (F1-sarja auhinnarahad ja teleülekandetasud, sponsorsummad ja teenitud reklaamirahad) oli 380 miljonit eurot.
- Võrreldes 2012. aastaga on F1-maailmas suveräänse liidrikoha endale haaranud Mercedes käivet kastvatanud 192 protsendi võrra.
- Tiimi hingekirja kuulus 2017. aastal 912 töötajat.