McLareni vormelitiim sai Suzuka etapi eel hakkama piinliku prohmakaga

Fernando Alonso pidi taas leppima asjaoluga, et iimi käpardlikkus kärpis tema võimalusi.

FOTO: James Moy / James Moy Photography/PA Images/Scanpix

McLareni vormel 1 võistkonnal on tehnilisi muresid viimastel aastatel niigi kuhjaga, ent nüüd osati täiesti omal algatusel kahe jalaga ämbrisse hüpata. Nimelt unustas tiim enne sel nädalavahetusel peetavat Suzuka etappi langetada tähtsa valiku.

Iga võistkond peab 14 nädalat enne etappi rehvitootjale Pirellile teada andma, mitut komplekti millise rehviseguga rehve nad soovivad. Kokku on võimalik valida kolme rehvisegu vahel, küsimus on seega komplektide arvus. Jaapani etapi vastavat nimekirja vaadates torkab aga silma, et McLareni rehvid erinevad konkurentide omadest tugevalt.

Suzuka etapiks pakub Pirelli tiimidele kolme rehvisegu: superpehmet, pehmet ja keskmist. Kui kõik ülejäänud tiimid rõhuvad superpehmetele rehvidele, olles valinud oma sõitjatele 8-10 rehvi just selle seguga, siis McLareni mehed Fernando Alonso ja Stoffel Vandoorne peavad kumbki läbi ajama vaid nelja superpehme rehviga.

Põhjus on labaselt lihtne ja McLareni jaoks suisa piinlik. Nimelt suutsid nad mingil moel 14-nädalase tähtaja maha magada. Seetõttu tegi Pirelli valiku nende eest, üritades vastavalt reeglitele rehve enam-vähem võrdselt jagada. Nii saavad Alonso ja Vandoorne mõlemad endale neli keskmise, viis pehme ja viis superpehme seguga rehvi.

Esimesel vabatreeningul sõitsid nii Alonso kui ka testisõitja Lando Norris vaid keskmise seguga rehvidel, teisel kasutas Vandoorne korra ka superpehmeid. Alonso piirdus aga kahe kõvema seguga ning polegi veel Suzukas ainsa sõitjana superpehmeid rehve proovinud. Avatreeningul sai Norris kirja kehvima ja Alonso tagantpoolt kolmanda aja, teisel treeningul läks Vandoorne'ile kirja taas kehvim ja Alonsole 17. aeg.

Arvestades, et pehmemad rehvid on kiiremad, ent ka kuluvad kiiremini, ei tasu ilmselt McLareni meeste kõrgetele kohtadele väga panustada... Nende ainus lootus on see, et ilmaennustajate arvates võib Suzukas võidusõidu ajal sadada vihma, mis tähendaks mõistagi, et rajale minnakse vihmarehvidel ja segude erinevuse kaotavad tähtsuse.

Tagasi üles