Saada vihje

Tüli vormel 1 sarjas: Ferrari kardab, et nende saladused lekivad konkurentidele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ferrari tiimijuht Maurizio Arrivabene (vasakul) ja Mercedese boss Toto Wolff.
Ferrari tiimijuht Maurizio Arrivabene (vasakul) ja Mercedese boss Toto Wolff. Foto: XPB / XPB Images/Press Association Images

Ferrari vormel 1 võistkonna boss Maurizio Arrivabene on kuri Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) peale. Põhjust paistab olevat, sest Arrivabene kahtlustab FIA-t Ferrari saladuste lekitamises teistele võistkondadele.

Otsesõnu ta seda välja ei ütle, kuid on selge, et Mercedesega võrreldes on Ferrari vahepealne kiiruslik eelis kadunud. FIA on pikalt uurinud nende jõuallikaid, mille juures tiim kasutab ainulaadset kahe akuga süsteemi. Alaliidu nõudmisel pidi Ferrari lisama süsteemile teise anduri ning skeptikud arvavad, et see rööviski neilt kiiruse.

Seda on Ferrari eitanud, kuid neid häirib tugevalt, et info teisest andurist üldse ülejäänud tiimideni jõudis. «Meie akuskeem on üsna keerukas, seega nõustusime FIAga koostööd tegema. Saime teise anduri, kuid mitte mingil juhul ei mõjuta see auto käitumist,» rääkis Arrivabene Sky Italiale.

«Samas tundub mulle kummaline, et kõik teisest andurist teavad. Akusüsteem on ühtlasi Ferrari intellektuaalne omand. Loodan väga, et teised tiimid ei saa edaspidi meie akude kohta kõike teada. See oleks juba väga tõsine teema,» hoiatas Arrivabene FIAt. Mure põhjusi võib otsida selle asjaolu varjust, et teise anduri paigaldamise taga on Ferrari põhikonkurent Mercedes, kes palus, et FIA uuriks, ega Ferrari energia taastuvsüsteemi juures midagi keelatut ei tee.

Arrivabene sõnul kipub Ferrari praegu Mercedesele alla jääma siiski kurvi-, mitte sirgekiiruse puudumise tõttu. «Singapuris ja Venemaal olime sirgetel neist kiiremad. Kaotasime aga aeglastes aeglastes kurvides, andmed kinnitavad seda.»

Samuti vaevab Ferrarit suutmatus rehve hästi ära kasutada. «Suure ja keskmise aerodünaamilise survejõuga radadel oleme hädas. Survejõudu napib ja seetõttu tekivad probleemid rehvidega. Me ei suuda rehvide kulumist vajalikus aknas alati optimaalselt planeerida,» tõdes Arrivabene. Hea näide sellest oli Itaalia etapp, kus Kimi Räikkönen pidi just rehvide tõttu loovutama esikoha Lewis Hamiltonile.

Tagasi üles