Mäkinen Tänaku eilsest katkestamisest: kohutav hind, mida maksta (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tommi Mäkinen
Tommi Mäkinen Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota WRC-tiimi juht Tommi Mäkinen ütles MM-sarja otsestuudios, et kuigi autotootja ootab neilt esikohta võistkondade arvestuses, on MM-sarjas endas suurem asi individuaalne tiitel ja seetõttu oli Ott Tänaku eilne katkestamine Walesi ralli esikohalt südantlõhestav.

Tänaku sõit jäi eile katki 16. kiiruskatsel, kui tema Yarise põhjakaitse kukkus alt ja kahjustas masina radiaatorit. Ülekuumenemise hirmus jättis eestlane kohe auto seisma ja viskas ise ahastusest Walesi mudasele pinnasele pikali. Tänak nentis, et ta pole end kunagi varem WRC-sarjas nii kehvasti tundnud.

«Sellisel hetkel ei ole eriti sõnu, mida öelda,» läks Mäkinen oma mõtetes tagasi eilsesse õhtusse. «Muidugi üritasin Otti toetada, aga on ilmselge, et sellises hirmsas pettumuses on õigeid sõnu raske leida. Sel hetkel lähevad mõtted sellele, kas see juhus võib minna maksma MM-tiitli – see on kohutav hind, mida maksta ja sõnu lihtsalt pole.»

Soomlasest tiimibossi sõnul sai Tänaku tiitlilootus nüüd suure hoobi. «Meie üldist seisu vaadates, siis tänu Jari-Mattile (Walesi ralli hetkeliider – toim) ja Esapekkale (kolmas) on tootjate arvestuses kõik väga positiivne, aga nagu me teame, siis rallis hoiavad fännid lõpuks pöialt ikka sõitjatele ja ma saan sellest aru. Toyota soovib tiimiarvestuse esikohta, aga fännid elavad kaasa pilootidele,» rääkis isegi neljakordseks maailmameistriks kroonitud Mäkinen ja nentis oma karjäärile tagasi mõeldes, «Sõitjate tiitel on palju kallim. Ja ma saan sellest aru.»

Et Tänakul oleks võimalikult hea võimalus Austraalias maailmameistrina triumfeerida, peab täna Latvala suutma Sebastien Ogier’d selja taga hoida. Meeste vahe on kaks kiiruskatset enne ralli lõppu vaid 0,2 sekundit. «See on parim sõu, mida võib ette kujutada. Kruusaspets ja asfaldispets võitlevad rallivõidule, kui minna on veel kruusakatse ja asfaldikatse – läheb väga-väga huvitavaks,» oli Mäkinen ralli lõpplahenduse eel elevil.

Rallilegend lisas: «Kui Jari-Matti suudab võita, oleks see Otile suureks toeks. Vahe on umbes 20 punkti, samas kui 50 punkti pluss kaks Power Stage'i võitu on pärast seda rallit veel saadaval. Kui järgmisel rallil on Ott sama hea kui oli siin, siis on kõik veel võimalik!»

Kes on tuleval hooajal Ott Tänaku meeskonnakaaslasteks, Mäkinen ei kommenteerinud.

Tagasi üles