Postimees TV: viimane katse ajas Saaremaal kaardid sassi, Gross võitis kindlalt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Eesti autoralli meistrivõistluste ja Estonian R2 Challenge’i hooaja viimase etapi, Saaremaa ralli võitis Georg Gross. Viimase katsega tõusis teiseks Egon Kaur, Eesti meistrivõistluste võidu kindlustanud Valeri Gorbani nügis poodiumilt välja ka Ken Torn. Postimehe vahendusel sai jälgida otsepilti ralli 3., 6. ja 8. kiiruskatsest, mis on nüüd järelvaadatavad. Lisaks näeb otsepildis kell 18.30 algavat ralli lõpetamist ja finišipoodiumit.

Ralli lõppseis: 1. Gross, 2. Kaur +1.24,3, 3. Torn +1.29,7, 4. Gorban +1.31,7, 5. Tukiainen +2.50,1, 6. Jeets +3.02,0

Ralli 6. kiiruskatse (järelvaadatav kahes osas):

Ralli 3. kiiruskatse (järelvaadatav):

Ralli avamine, stardipoodium (järelvaadatav):

ENNE VÕISTLUST:

Hooaja seitsmenda etapi stardirivi avavad 2013. aasta Saaremaa ralli võitjad Georg Gross – Raigo Mõlder (Ford Fiesta RS WRC). Eestlaste järel saavad stardi Eesti meistrivõistluste neljaveoliste autode klassi EMV1 liidrid Valeri Gorban - Sergei Larens (Mini Cooper WRC). Lisaks kahele WRC autole on Saaremaa ralli starti tulemas ka neli R5 autot, millest kahes istumas Eesti võistluspaar. Numbri all 3 saavad lähte 50. Saaremaa juubeliralli kolmandad mehed, Raul Jeets – Andrus Toom, kes sõitmas juba neile tuttaval Škoda Fabia R5 autol.

Eestlastega sarnase võistlustehnikaga on karjääri seitsmendat Saaremaa ralli starti tegemas soomlane Tomi Tukiainen, kellele kaarti lugemas Mikko Pohjanharju. Koduteedel on oma elu esimest neljaveolise autoga starti tegemas Ken Torn, kes tänavu endale juba koos Kuldar Sikku ja Aleks Leskiga kindlustanud kaheveoliste kuni 1,6 liitrise mootoriga autode EMV6 klassi ja Estonian R2 Challenge esikohakarika. Saaremaal on Tornile kaarti lugemas Kaido Kaubi ning meeste võistlusautoks on Ford Fiesta R5. Torn – Kaubi stardinumbriks on 9.

Kui R5 autosid on Saaremaa rallile startimas neli, siis Proto autosid viis.

Numbri all 4 on rajale saamas 2015.aasta Saaremaa ralli võitja Egon Kaur, kellel saab tänavune ralli olema karjääri 80 Eesti meistrivõistluste etapi stardiks. Kaurile on Ford Fiesta Proto kõrvalistmel kaarti lugemas Silver Simm. Kui Kauril täitub tänavuse hooajaga 80 kodust rallit, siis Roland Murakal 50.

Uue Ford Fiesta Protoga hooaja kolmandat starti tegeva Muraka kõrval võtab koha sisse Kalle Adler. Meeste võistlusnumbriks on 7.

Esimese rahvusliku klassi võistluspaarina on rallile startimas Ranno Bundsen - Robert Loštšenikov (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Lõuna-Eesti teedel karjääri esimese absoluutarvestuse võidu teeninud eestlastel on võimalus võita meistritiitlid veel klasside EMV1 ja EMV4 (E12) arvestuses.

Estonian R2 Challenge ja EMV6 klassi arvestuses on Saaremaal startimas kuus võistluspaari, kellest kaks – Rasmus Uustulnd – Kauri Pannas (Peugeot 208 R2) ja Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T) on Saaremaa teedel heitlemas eelpool nimetatud arvestuste hõbe ja pronks medalite eest.

Uustulnd – Pannasel on veel võimalus tulla tänavuse aasta EMV2 klassi ehk kaheveoliste absoluutarvestuse Eesti meistriteks.

Kuni kaheliitrise mootoriga kaheveoliste autode klassis EMV5 pole veel tänavused meistrid selgunud ning mõlemad tiitlisoosikud on Saaremaal stardis - Karel Tölp – Martin Vihmann ja Kristo ja Raido Subi. Mõlemad võistluspaarid sõidavad Honda Civic Type-R.

Sarnaselt EMV5 klassiga on tiitliheitlusesse jäänud kaks võistluspaari ka rahvusliku rühma EMV 7 (E11) klassis, kus sõidetakse üle kaheliitrise mootoritega autodega. Kulla eest heitlevad Saaremaal Madis Vanaselja – Jarmo Liivak ja Mario Jürimäe – Martin Valter. Mõlemad sõidavad BMW M3 tehnikaga.

Nii kaheveoliste klassi EMV8 (E10) kui E-rühma klassi EMV9 (E9), kus sõidetakse 1,6 liitrise mootoriga kaheveoliste autodega, on meistritiitlid jagatud ning need läksid võistluspaaridele Martin Saar – Karol Pert (VW Golf 2) ja Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105).

Hoolimata tiitlite võitmisest on mõlemad ekipaažid stardis ka Saaremaal.

Kuigi veoautode klassis EMV10 on samuti tänavused meistrid juba selgunud ning nendeks on Taavi Niinemets - Esko Allika (GAZ51), siis on ka nemad hooaja viimasel etapil stardis ning nendele on konkurentsi pakkumas koguni 19 GAZ autodega sõitvad võistluspaari.

51. Saaremaa ralli start antakse reedel 12.oktoobril, Auriga keskuse parklas.

Reedel sõidetakse kolm katset, millest esimene on Saaremaa ralli kavas täiesti uuena, Metsküla / Saarte Tehnika. Avapäeva lõpetab traditsiooniline Kuressaare linnakatse. Laupäeval, 13. oktoobril sõidetakse Saaremaa rallil  kaheksa kiiruskatset, mille hulgas ka Saaremaa ralli klassikud Kaugatoma, Undva ja Leedri. Ühtekokku läbitakse kahe päeva jooksul veidi alla 133 katsekilomeetrit.

Kiiruskatsed on pealtvaatajatele tasulised, v.a reedeõhtune publikukatse, Kuressaare linnas.

Rallipass ja ralli meened on müügil rallipoes, mis asub Auriga keskuses. Rallipass hinnaga 15 eurot tagab pääsu kõigile soovitud kiiruskatsetele. Rallipass lapsele vanuses 12-18, maksab 6 eurot. Pileteid konkreetsele katsele saab soetada katsetel:  lisakatse hinnaks on 5 eurot, õpilaspiletiga (vanuses 12-18 aastat) 3 eurot. Alla 12-aastased lapsed pääsevad ralliraja äärde tasuta.

Ajakirja Sport, mis on teist aastat järjest Saaremaa ralli võistluskavaks, on võimalik soetada Rallipoest ning reedel ka Virtsu sadamas.

Ralliraadio on raadio Kadi, mis levib Saaremaal sagedustel 90,5 ja 98,6 MHz. Stuudios võtavad koha sisse Erki Berends ja Olaf Suuder ning katse finišitest toovad värsked sõitjate muljed kuulajateni Gunnar Siiner ja Mikk Saarela.

51.Saaremaa rallit on võimalik jälgida ka Postimees Online vahendusel. Reedel tuuakse rallifännideni otsepildis stardipoodium ning Kuressaare linnakatse (SS3) ning laupäeval näeb Leedri katse mõlemalt läbimiselt (SS6 ja 8) ning lõpupoodiumist. Ülekandeid kommenteerivad Karl-Mihkel Eller ja Margus Kiiver.

Tagasi üles