Saada vihje

Postimees TV: Tristan Viidase virtuaaltuur maailma raskeimal ringrajal, Nürburgring Nordschleifel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Järgmisel nädalal sõidetakse Nürburgring Nordschleifel Saksamaa vanima ringrajasarja VLN Endurance Championship hooaja viimane etapp. Sorg Rennsport meeskonnas BMW M235i võistlusmasinal kihutav Tristan Viidas peab viimasel osavõistlusel kokku kolme tiitlijahti: noorsõitjate arvestuses on 22-aastane eestlane kolmas, M235i sõitjate arvestuses teine ning terve oma võistlusklassi paremusjärjestuses taaskord kolmas, kuid vahed on kõikjal väikesed.

Et Viidas on Eesti hetke suurim ekspert maailma kuulsaimal võistlusrajal, palus Postimees tal kätte võtta PlayStation 4 puldi ja teha Gran Turismo Sport videomängus meile Nordschleifel virtuaaltuur.

VLN-sari koosneb kestvussõitudest – kaheksa neljatunnist ja üks kuuetunnine võidukihutamine, kus võistlevad omavahel ligi 400 võistlejat 170 erineval masinal. Viidas on etappidel sõitnud kord omapäi, kord koos norralasest võistluskaaslase Inge Hansesaetrega. Kuigi eestlane on paari kiirem mees, eelistab ta koos tiimikaaslasega kihutamist: «Kahekesi sa saad sõitu rohkem nautida, mõistus püsib teravana ja autos on mõnusam tunne – sa ei pea rassima, et need neli tundi vastu pidada.» Nõnda on ka odavam – võidusõit nõuab eelarvet ja kahe peale on selle kokku saamine kergem.

Lisaks VLN sarjale võistles Viidas tänavu suvel ka Nürburgringi 24 tunni sõidul, kus sai kokkuvõttes 34. koha ja Cup 5 klassivõidu. Just kestvussõidud ongi autospordimaailmas juba nii mõndagi näinud eestlasele kõige südamelähedasemad. «Kuna ma olen proovinud nii vormeleid, prototüüpidel (Radical ja ELMS-sarjas – toim) võistlemist kui ka kereautosid, siis nüüd olengi endale leidnud kõige sobivamaks kestvussõidud. Esiteks saad sa seal rohkem tiimitaktikat arendada ja seal on võimalus ka võistkonnakaaslastega kulusid jagada. Ning eks tiimil on ka endal suursponsorid, kes on nõus kiiretele sõitjatele osa sõidust kinni maksma.»

Viidas kavatseb tuleval hooajal jätkata VLN sarjas, kuid astuda masinavõimsuselt aste kõrgemale ja võistelda GT4-autol. Nagu mootorispordis ikka sõltub plaani elluviimine eelarvest, aga tänavu näidatud kiirus tähendab, et pakkumistest Viidasel puudust ei tule. Uue väljakutsega aitab teda juba 2011. aastast mentor ja endine võidusõitja Madis Kasemets.

Viidase täpsemaid muljeid Nürburgring Nordschleifest loe ka homsest Postimehest!

Tagasi üles