Käesolev hooaeg jääb Peugeot tehasetiimile viimaseks rallikrossi MM-sarjas, kirjutab Motorsport.com. See otsus tähendab, et üheksakordse WRC maailmameistri Sebastien Loebi graafikus avanes järgmiseks hooajaks just hiiglaslik auk.
Sebastien Loeb jääb töötuks
Peugeot tõi rallikrossi MMilt lahkumise põhjusena välja sarja tuleviku kohal rippuvad küsimärgid. Algselt pidi MM-sari minema aastast 2020 elektriautode kasutamise teed, aga seda plaani lükati hooaja võrra edasi, et anda võimalus uutele tiimidele võistluskaruselliga liikuda.
See aga tähendaks, et veel tervelt kaks aastat oleks pidanud Peugeot ja Audi loopima raha tuulde, samal ajal kui Volkswagen sarjas domineerib. Nimelt sai VW enda kasutada 2017. aastaks WRC-sarja jaoks loodud rallimasinad, mida lõpuks kiiruskatsetel ei kohanudki. Polode arendamisse oli pandud võrreldes rallikrossiga aga kordades suuremaid summasid ja nüüd ongi nad sarja kõige paremini viimistletud ja kiiremad autod.
Audil ajas elektrimootoritele ülemineku edasilükkamine kopsu üle maksa kaks kuud tagasi, kui nad lõpetasid Mattias Ekströmi meeskonna toetamise. Nüüd pakib pillid kotti 2014. aastast sarjas figureerinud Peugeot, kes tuli alles juulis välja tuttuue 208 WRX masinaga.
«Mu maailm keerati täna hommikul pea peale,» nentis sotsiaalmeedias oma kurba saatust Peugeot piloot Kevin Hansen. «Pika puuga minu elu raskeim päev. Mu unistus on purustatud. Nüüd on suur väljakutse 2019. aastal starti jõuda, aga alla me ei anna.»
Kui Hanseni ahastusest on laiemal mootorispordiavalikkusel üpris ükskõik, siis mida tähendab Peugeot’ taandumine Sebastien Loebi jaoks? Täpsemalt, kas tänavu WRC-sarjas kolm rallit kaasa löönud prantslane võiks järgmisel hooajal sinna naasta? Võimalus selleks on kahtlemata olemas, sest lisaks Loebi ajale vabanes nii Citroeni kui ka Peugeot meeskondi ajava PSA grupi spordieelarvest korralik summa. Paras patakas raha kulutati mõistagi Sebastien Ogier Citroeni toomisele, aga Loebi tagasi meelitamine oleks kindlasti vähemalt sama ahvatlev projekt.
Loeb, kes naaseb WRC-auto rooli järgmisel nädalavahetusel Kataloonias, ise aga pigem täiskohaga naasmisest huvitatud pole. Kuigi oskused ja kiirus pole tal kuhugi kadunud, nõuab autoralli erinevate testide ja promoüritustega temalt ajaliselt palju suuremat pühendumist, mis on ka põhjuseks, miks mees pärast 2012. aastat võistlemisest loobus. Või on tänavu taas nuusutatud ralliõhk nõnda mõnus, et ta tahaks jahtida ka kümnendat MM-tiitlit?