Jüri Vipsi (väidetav) liitumine Red Bulli F1 juuniorprogrammiga tähendab, et vaid mõni õnnestumine on puudu sellest, et me näeksime eestlast kuninglikus vormelisarjas. F1-uks pole Eesti sõitjate jaoks kunagi nii avali olnud.
Viljar Voogi kommentaar: eestlane pole kunagi olnud F1-sarjale nii lähedal
See võib tunduda vastse uudise valguses hüperboolse väitena, kui arvestada, et Marko Asmer ja Kevin Korjus olid ametis konkreetsete meeskondade juures ja said vähemalt F1-masinaid testida, samas kui Vipsi puhul räägime alles väidetavast lepingust. Tegelikult on rõõmuhõiskel aga väga konkreetne alus ja selle parimaks tõestajaks on venelane Daniil Kvjat.
Tuletame meelde Kvjati käekäiku – Red Bulli juuniorprogrammi liige sai koha esmalt Toro Rosso tiimis, ülendati siis emameeskonda, aga kõrbes seal totaalselt läbi. Esmalt tagandati ta taas Toro Rossosse ja hiljem lasti sealtki lahti. Tänavu on Kvjat olnud ametis Ferrari meeskonna simulaatoripiloodina ehk tegelenud vormeli arendamisega virtuaalmaailmas, aga mitte reaalsel ringrajal. Ja ometi otsustas Toro Rosso järgmiseks hooajaks taas venelase enda ridadesse tuua. Miks?
Sest Red Bulli juunioriprogramm on talendikatest sõitjatest tühi! Murekohti on Red Bulli jaoks olnud mitmeid – näiteks Carlos Sainzi minema lubamine ja Daniel Ricciardo eesootav lahkumine Renault ridadesse. Aga paradoksaalsel kombel on peasüüdlane hoopis Max Verstappen. Seda positiivses mõttes – ta osutus liiga varakult liiga kiireks ehk ülendati Red Bulli esindusmeeskonda planeeritud graafikust kõvasti kiiremini (just Kvjati asemele). See tekitas tema selja taha aga tühimiku: hierarhias järgmine noormees on Pierre Gasly, kes saab Ricciardo lahkumise tõttu Red Bulli rooli, ja rohkem omakasvandikke praegu punastel pullidel võtta polegi.
Järgmine talent, keda Red Bull tahaks F1-sarja tuua on tänavu F3 EMi teisena lõpetanud Vipsi meeskonnakaaslane Dan Ticktum. Tegelikult planeeritigi teda tulevaks hooajaks Toro Rosso rooli istutada, kuid Mick Schumacheri EM-tiitel ajas plaanid sassi – noor britt ei saanud superlitsentsiks ehk F1-juhiloaks vajalikke kogemuspunkte kokku. Vahepeal räägiti, et Ticktum võiks punkte koguda talvistest Aasia võistlussarjadest, aga seesama Autosporti artikkel, mis kirjutas Vipsi Red Bulli värvide alla minekust, rääkis, et pigem näeb Ticktumi järgmisel aastal Jaapani Super Formula ja/või F2 sarjas. Seejärel istutataks ta Toro Rossosse.
Ja siis võiks järgmine F1-sarja uksele koputav noorpiloot olla 18-aastane Vips. Muidugi peab ta selleks end järgmis(t)el aasta(te)l näitama positiivsest küljest, aga debüüthooaeg F3s näitas, et kiirust tal jagub ja ka kupli all on kõik korras. Lõpuks räägib ka matemaatika eestlase kasuks: Red Bullil on kaks meeskonda ja lõpuks tuleb täita neli sõitjakohta. Kui Asmeri ja Korjuse puhul oli vaja korralikku hüpet, et nad saaksid oma testirollidest jõuda põhisõitja kohale, siis Vipsi jaoks on Red Bulli juuniorprogrammi jõudmisega tema ette asetatud ilus trepp, mida mööda tõotatud maale jõuda. Kas samm sammu haaval või suure hüppega, saame loodetavasti aimu juba aasta pärast.