Vormeliboss: Vetteli õnnetused ei ole enam juhus
Austin õpetas, kuidas F1-sarja põnevamaks muuta

Sebastian Vettel

FOTO: SRDJAN SUKI / EPA

F1-sarja sportliku poole eest vastutav Ross Brawn usub, et Sebastian Vetteli jätkuvad eksimused tänavuses tiitlijahis näitavad probleemi sakslase kõrvade vahel, vahendab Motorsport.com.

Hooaja algul käisid Vettel ja Lewis Hamilton, Ferrari ja Mercedes ühte sammu. Kui Mercedestel olid aga veel üks käik varuks, siis Ferrari pole seda leidnud. Enamgi veel, hetkedel, kus Ferrari oleks pidanud rivaalide ees eelist omama, on tiimi liider Sebastian Vettel paistnud silma prohmakatega. Neljakordse maailmameistri vealembust demonstreeris ka äsjane USA GP.

«Reedel tegi ta ühe väikese apsu, kui ei võtnud punaste lippude lehvides piisavalt hoogu maha ja selle eest maksis ta kolmekohalise karistusega,» loetles Brawn. «Ja siis võidusõidus põrkas ta jälle kokku Red Bulliga, seekord Ricciardoga ja taas jäi kaotajaks Vettel. Järjekordselt läks kaotsi võimalus tiitlijahis vahet vähendada, eriti arvestades, mida suutis Räikkönen sama masinaga teha,» vihjas ta soomlase kauaoodatud võidule. Nüüd on sakslane olukorras, kus ta peab viimased kolm võistlust kindlasti võitma, kusjuures Hamilton ei tohi teenida üle nelja punkti. Ulme.

Brawni sõnul ei soovi ta oma kommentaaridega Vettelit kuidagi häbiposti panna. «Aga neid juhtumisi ei saa enam vaadata kui juhuseid,» lisas ta. «Pigem need näitavad, et Sebastian on hetkel veidi vormist väljas.»

Ross Brawn (GBR) Managing Director, Motor Sports.United States Grand Prix, Saturday 21st October 2017. Circuit of the Americas, Austin, Texas, USA.

FOTO: James Moy / James Moy Photography/PA Images

Lisaks Vetteli personaalküsimusele arutas Brawn ka väga põnevaks osutunud USA GPd ja tõi välja ühe selle peapõhjuse: vihmase reede, mis ei lubanud meeskondadel vabatreeningutel oma taktikat viimseni lihvida.

«Kolm poodiumile astunud sõitjat ületasid finišijoone kolme sekundi sees. Neil oli kõigil erinev rehvitaktika – Räikköneni ja Hamiltoni puhul vabast tahtest, Verstappeni puhul sunnist, kuna ta startis eelviimasest reast. See on F1-sarja jaoks harv nähtus, sest meeskondade simulatsioonid ja strateegia on nii viimseni viimistletud, et tavaliselt sellist erinevust ei näe, eriti kolme tipptiimi puhul,» spekuleeris, Brawn, et just puuduv praktika kuivailmarehvidel kruvis võistluspinget.

«See tähendas, et meeskondadel oli oma võistlusplaanide koostamiseks vähem andmeid ja nii suurenes eksimisvõimalus,» loetles britt. «Nii et kas vähem andmeid tähendab paremat vaatemängu? See teeb asjad kindlasti raskemini aimatavaks ja seetõttu tuleb seda arutada, kui vaatleme viise, kuidas meie ala veelgi põnevamaks muuta – esimesest ringist viimaseni nagu oli Austinis.»

Sest kui anda tiimidele liiga palju aega end ette valmistada, siis juhtub nagu jalgpallis, tõi Brawn võrdluse: «Kui kaks meeskonda mängivad mõlemad eksimatult, on loogiline tulemus 0:0 viik.»

Tagasi üles