Statistikapomm: Markko Märtini võit Kataloonia rallil oli tõeline rariteet

Sebiastien Loeb.

FOTO: @world/Red Bull Content Pool

Ott Tänak ja Martin Järveoja vajavad sel nädalavahetusel toimuval Hispaania MM-etapil hädasti võitu, et kerkida viimaseks ralliks Austraalias kõige teravamasse tiitlikonkurentsi. Korra on eestlane suutnud Kataloonias juba võidutseda – viimasel Costa Bravas baseerunud võistlusel said karjääri viimase rallivõidu kirja Markko Märtin ja Michael Park. Selline on Kataloonia ralli eelne statistikapomm!

Kataloonia ralli toimub tänavu kolm nädalat hiljem kui mullu.

Taas on kavas publikukatse Barcelonas. Mullu seal (õnneks) ei sõidetud, sest võistlus langes kokku piirkonna iseseisvuse toetajate meeleavaldustega. Sõitjad kogesid neid legendi kirjutamise ajal ka omal käel – kohalikud olid traktoritega blokeerinud mitmed olulised ristmikud.

Barcelona linnakatsel möödutakse neljast erinevast paleest!

Esimest korda sõideti Kataloonia rallit MM-sarjas 1991. aastal. Võistluse ajalugu ulatub aga aastasse 1957.

Alates 2010. aastast on Kataloonia etapp olnud MM-kalendri ainus segaralli, kus sõidetakse märgatav osa kilometraažist nii asfaldil kui ka kruusal.

1982 said rallimehed Kataloonias sõita suisa kolmel teekattel – novembri lõpus toimunud rallil hakkas ootamatult lund sadama.

Tänak/Järveoja lõpetasid aasta tagasi Kataloonia ralli kolmanda kohaga, sest pidid asfaldikäigukasti rikke tõttu kasutama kruusaseades kasti ja see ei lubanud siledamal pinnasel Kris Meeke'i ja Sebastien Ogier tempos püsida. Selle probleemiga lõppes ka Tänaku toonane tiitlijaht.

FOTO: M-Sport

Reedene kruusapäev toob kaasa kaks vana kiiruskatset – Gandesa (7,0 km) ja Pesells (26,59 km) kuulusid viimati kavva 2014. aastal.

Ralli pikimal katsel, reedesel La Fatarella-Vilalbal on pikkust 38,83 km, millest 16,74 protsenti kihutatakse asfaldil.

Reedeõhtune teeninduspaus on MM-sarja pikim ja ühtlasi raskeim – 75 minutiga peavad masinad saama kruusaseadest asfaldikõlbulikuks.

Nädalavahetuse katsed on samad, mis läbiti mullu. Vaid Querol (laupäeval, 21,26 km) läbitakse seekord tagurpidi.

Haruldane juhus MM-sarjas – pühapäeval on kavas teeninduspaus!

Segaralli tähendab, et sõitjatel on kasutada kokku viis erinevat rehvisegu.

Pilootidele antakse üheks kruusapäevaks kokku 14 rehvi – valik tuleb teha 14 kõva ja 10 pehmema rehvi vahel.

Nädalavahetus asfaldil tuleb üle elada 16 rehvi peal – valikus on 16 kõvema, 12 pehmema seguga ja 8 vihmarehvi.

Michelin on kokku Salousse toonud 2008 rehvi – 960 WRC ja ülejäänud WRC2 klassi meestele.

Tegu on prantslaste meelisralliga – alates 1998. aastast on Didiet Auriol, Gilles Panizzi Philippe Bugalski ja Sebastienid Ogier ja Loeb võitnud 20 rallist 16!

Erandiks on olnud Colin McRae (2000), Markko Märtin (2004), Andreas Mikkelsen (2015) ja Kris Meeke (2017).

Veel üks põhjus, miks Loebile Kataloonias meeldib - 2008 sai ta seal proovida F1-masinaga kihutamist.

FOTO: Getty Images/Red Bull Content Pool

Sebastien Loeb on võitnud viimased kaheksa Katalaloona rallit, kus on osalenud – 2005-2012.

Oomenid seeria jätkamiseks on kenad – Citroen on selle võistlusel triumfeerinud 10 korral, sealhulgas mullu Kris Meeke’i juhtimisel. Lisaks soosib prantslast reedene stardipositsioon.

Loebi debüüt MM-sarjas oli 1999. aasta Kataloonia rallil. Citroen Saxot juhtinud prantslase võistluse lõpetas kaheksandal kiiruskatsel tehtud avarii. Tänavu võistleb ta karjääri 172. MM-rallil

Eksmaailmameister Carlos Sainz osales kodurallil kokku 18 korda ja jättis võidu Hispaaniasse 1992 ja 1995.

Ralli keskus paikneb PortAventura lõbustuspargis, mis on Euroopa suuruselt kolmas!

Lõpetuseks meeldetuletus MMi üldseisust:

 
 
Tagasi üles