Kuidas täpselt Ott Tänaku tiitliunistus Kataloonias põrmu vajus?

Karl Mihkel Eller
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: McKlein

Taifuun Tänak. Mees teiselt planeedilt. Isegi võlurid ei saa talle vastu. Nõnda meelitati Ott Tänakut pärast Kataloonia MM-ralli avapäeva. Kiirus, mida eestlane näitas, oli muljetavaldav ning konkurendid olid leppinud, et Tänak tõuseb MM-sarja üldliidriks.

Nii siiski ei läinud, vaid jätku sai Tänaku valulik teekond. Kolm nädalat tagasi Walesis purunes tema Toyota radiaator, laupäeval läks katki rehv, mille vahetamisega kaotas Tänak umbes poolteist minutit. Sellest piisas, et muuta Tänaku võimalused esimese MM-tiitli võitmiseks vaid matemaatiliseks.

Ilmaennustajad teatasid juba varakult, et laupäev tuleb Kataloonias vihmane, kuid sellest hoolimata otsustasid peaaegu kõik piloodid minna rajale pehmete rehvidega. Elevust tekitas Tänaku otsus kruvida hommikuseks kolmeks kiiruskatseks autole alla vihmarehvid. Tegu oli riskantse valikuga, sest põhirivaalid MM-tiitlile Thierry Neuville ja Sebastien Ogier otsustasid vastupidi.

Tänaku otsuse üle vangutas pead ka tema tulevane meeskonnakaaslane Kris Meeke, kes viibis võistlusel Toyota külalisena ja rallit ise ei sõitnud. «Võib-olla valitsevad mägedes teistsugused olud,» proovis põhjaiirlane Tänaku otsusele WRC TV eetris seletust leida.

Ent kõik olid unustanud, et Tänakul on salarelv – ilmamees Hannes Tõnisson.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles