Üheksakordne autoralli maailmameister Sebastien Loeb teatas, et läheb taas püüdma tiitlit, mis tal veel puudub. Seekord võtab prantslane raske katsumuse ette n-ö eraviisiliselt, ehkki tegelikult siiski märkimisväärse rahalise abi toel.
Hamba verele saanud Loeb läheb jahtima ihaldatud esikohta
Nimelt asub Loeb uue aasta alguses jälle starti Dakari maratonrallil. Tema sõiduriistaks on ikka Peugeot, ent kui viimasel kolmel aastal osales ta tehasetiimi koosseisus, siis sedapuhku erasõitjana. Tõsi, Loebi toetab Red Bull, nii et rahaliselt ei jää tema võimalused ilmselt tehasesõitjate omadele alla.
Kõigil kolmel senisel osalusaastal on Loeb olnud ralli liider, kuid avariid ja mehaanilised probleemid on lubanud tal parimal juhul lõpetada 2017. aastal teisena. 2016. aastal sai ta kokkuvõttes üheksanda koha ja käesoleva aasta algul peetud ralli prantslane katkestas.
Peugeot ei osale käimasoleval hooajal enam maastikurallidel, mis tähendab, et Loebi senised meeskonnakaaslased Stephane Peterhansel, Carlos Sainz ja Cyril Despres on kõik kolinud Mini võistkonda. Tänavu tegi Peugeot' erasõitjana kõrberallil kaasa Khalid Al-Qassimi, kes lõpetas kuuenda kohaga.
Varem oli Loeb vihjanud, et lasi tänavu käest viimase võimaluse Dakari võita. Tõsi, sel aastal pole tema ja ta kaardilugeja Daniel Elena soosikud, sest kasutavad 2017. aasta mudelit Peugeot 3008DKR. «Kogu karjääri jooksul olen kandnud favoriidikoormat. Kuigi mind motiveerib mõistagi võitmine, on tähtis ka see, et oleks lõbus. See muudabki Dakarile mineku seekord vahvaks,» nägi Loeb toimuvas positiivset.
Ta võrdles seda tänavuse rallihooajaga, mil ta on MM-sarjas osalenud kolmel etapil. «Ka seal polnud edu kaugeltki garanteeritud. Ent tõsi, vähemalt sõitsin tehasemeeskonnas,» arutles äsja Kataloonia rallil võidutsenud prantslane.
Mida Loeb 2019. aastal veel teeb, pole teada. Viimastel hooaegadel osales ta Peugeot'ga rallikrossi MM-sarjas, ent Prantsuse tootja teatas ootamatult, et tõmbub ka sealt tagasi. Pärast Kataloonia ralli võitu tunnistas Loeb, et hing ihkab tagasi rallirajale, kuid samas ei soovi ta end siduda pea aasta läbi kestva täishooajaga. Seega on kõige tõenäolisem, et Loeb teeb uuel aastal Citroëni roolis kaasa üksikutel MM-rallidel.