Meeke jagab Citroëniga maid: tõde pole mulle kunagi räägitud

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sebastien Loeb ja Kris Meeke asju arutamas.
Sebastien Loeb ja Kris Meeke asju arutamas. Foto: @World/Citroen

Uuel hooajal Toyota rallimeeskonnaga liituv Kris Meeke on viimastel nädalatel antud intervjuudes vihjanud, et Citroënis käituti temaga halvasti. Nüüd andis Meeke avameelse intervjuu Prantsusmaa ralliajakirjale Autohebdo, mille katkendist saab lugeda, kuidas Citroën ei vaevunud Meeke'i masinat arendama.

Meeke sai Citroënist hundipassi Sardiinia ralli eel. Citroëni meeskonna juht Pierre Budar selgitas Autospordile, et Meeke on oma autot liiga palju lõhkunud ning õnnetused sellel hooajal on seotud ohutusega.

«Otsust polnud lihtne teha, sest see mõjutab nii juhti kui tema kaardilugejat, kuid see põhineb suures osas ohutusküsimustele, mis on mulle kui tiimipealikule murettekitavad,» sõnas Budar. «Seetõttu leidsime, et see otsus tuleb täide viia ennetava meetmena.»

Meeke'i solvas selline avaldus aga südamepõhjani. «Ma ei oodanud seda… Mind haavas eelkõige see lapsik viis, kuidas nad uudise teatavaks tegid. Nende sõnade ebaküpsus,» rääkis Meeke.

Meeke koges meeskonna halba suhtumist juba enda sõnul varem. Näiteks proovis ta 2017. aastal pärast Sardiinia ralli väljasõitu meeskonnaliikmetega auto probleemidest rääkida, kuid teda ei võetud kuulda.

«Ühel hetkel suri auto välja. Näitasin inseneridele videot, küsides, mida ma oleksin võinud teisiti teha, kuid nad ei vastanud mulle,» meenutas ta. «Küsisin neilt, kas äkki peaks autot disainima, midagi muutma. Nad vaatasid mulle silma ja ütlesid: «Ei!». Hiljem avastas üks insener, et geomeetrias oli midagi valesti ja auto käituski iseenesest valesti,» selgitas Meeke.

Mäletatavasti võttis Prantsusmaa autotootja vaheaasta, et keskenduda 2017. aasta masina arendamisele. C3 WRC polnud Meeke’i sõnul aga põrmugi täiuslik ning ka pärast seda, kui viga avastati, saadi sõiduvahend täielikult korda alles Soome rallil.

«Lühidalt öeldes, midagi oli disainiga viga. Isiklikult ma ei saa metallitükki süüdistada. Põhjus peitub meeskonnas, kes saab aru, mida tuleb muuta.. ning see eemaldada. Kas inimesed polnud õigel ametikohal? Kas eelarve oli ebapiisav? Tõde pole mulle kunagi räägitud.»

Tagasi üles