Hyundai andis Neuville’ile tiitlijahiks võimsa jokkeri

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Thierry Neuville Austraalia rallil
Thierry Neuville Austraalia rallil Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Austraalia rallil selgub WRC-sarja tänavune maailmameister, aga Hyundai meeskond, täpsemalt nende liider Thierry Neuville, on omadega juba 2019. aastas. Tiim pani individuaalset MM-tiitlit jahtiva belglase i20 Coupe WRC võistlusmasinasse mootori, mis pidanuks ilmavalgust nägema alles tuleval hooajal, kirjutab Autosport.

Üldiselt ei tohi meeskonnad aasta jooksul oma masina mootoris suuri uuendusi ette võtta. Igal tiimil on kasutada aga hooaja peale üks «jokker», mis lubab neil kasutusele võtta uue lahenduse. Millal seda kasutatakse, on iga meeskonna enda otsustada ja Hyundai lõi trumbi lauale nüüd – Neuville’i masina mootoril on ümberdisainitud kolvipead, mida pidanuks i20 võistlusmasinatel nägema alles tulevast aastast.

«Reeglite järgi tohib neid kasutada vaid ühel mootoril, nii et me panime selle Thierry masinale,» selgitas tiimiboss Michel Nandan, miks nad otsustasid viimasel rallil jokkeri käiku lasta. «Kui sa oled tiitlijahis sellises olukorras, siis pead andma endast kõik võimaliku.»

Täiesti uute juppidega tiitli saatuse otsustavale rallile vastu minna näib riskantne, sest võistlusolukorras pole neid kordagi katsetatud. Nandan on aga veendunud, et uus mootor peab Austraalia valule vastu. «Oleme kõik kestvustestid läbinud, mootor on testipingil küllalt töötanud ja läbinud nüüdseks ka autos kolm-neli testi,» sõnas rallitiimi juht.

Kuigi Hyundai püsib ka võistkondlikus MM-jahis, kaotades Toyotale viimase ralli eel 12 punktiga, on Nandani sõnul põhieesmärk individuaalne tiitel, kus Neuville kaotab Sebastien Ogier’le kolme punktiga. «On ilmne, et me oleme sõitjate arvestuses palju lähemal ning Hayden (Paddon) ja Andreas (Mikkelsen) aitavad selles Thierry’d,» ütles Nandan. «Pärast seda püüame võib-olla midagi võistkondlikult, kuid see ei ole meie eesmärk. Keskendume tiitlijahile, mis on meile sobivamas seisus – selleks on sõitjate arvestus.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles