Driftimine tähendab peaasjalikult külg ees kiiresti ja osavalt liikumist ning selleks kasutatavad masinad on seetõttu väledad ja nõrked. Üheksa tonni kaaluv veoauto üldiselt viimasesse kategooriasse ei kuulu. Aga Dakari ralli valitsev meister Eduard Nikolajev otsustas seda oma Kamaziga siiski proovida.
Postimees TV: üheksatonnise Kamaziga kannatab driftida küll
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nikolajev ja uusmeremaalasest driftiäss Mike Whiddett sattusid vestlema möödunudaastasel Goodwoodi kiirusefestivalil, kus käisid välja mõtte, et miks mitte üheskoos veidi külg ees kihutada. Algsest sõnakõlksust sai lõpuks konkreetne idee ja nii käiski Whiddett Peterburis ja tutvus oma Mazda RX-8 roolis lähedalt Kirovi tehasega.
«Mul võttis päris korralikult aega nõnda suure ja raske masina kõrval sõitmisega harjuda,» nentis kogemuse kohta Whiddett. «Kõik selle neli ratast on suuremad kui mu kogu auto.»
Nikolajevit ootab uue aasta algul ees Dakari ralli võidu kaitsmine.