Miks on noore Eesti vormelimehe Jüri Vipsi pääsemine Red Bulli noorteprogrammi liikmeks nõnda suur asi? Sest hetkel valitseb neil F1-sarjas tõeline sõitjatekriis – tulevaks hooajaks ei ole neil kedagi farmtiimi Toro Rosso teise masinasse istutada.
Red Bulli plaanid said järjekordse valusa hoobi (2)
Tänavu esindavad Toro Rossot Pierre Gasly ja Brendon Hartley. Järgmiseks aastaks saab Gasly ülendatud põhimeeskonda Daniel Ricciardo asendajaks. Kehvasti esinenud Hartley ülitõenäoliselt uut lepingut ei teeni.
Praegu on 2019. aastaks Toro Rossol sõlmitud leping vaid ühe sõitjaga – tiimi naaseb Daniil Kvjat. Varasemalt vallandatud venelase tagasi toominegi on juba hädavariant, sest ühtegi teist tasemel sõidumeest võtta polnud. Nüüd tuleb aga leida veel keegi teise vormeli rooli!
Pikka aega oli favoriidiks sellele kohale F3-sarjas sõitnud Dan Ticktum. Et britt jäi aga EM-tiitli jahil alla Mick Schumacherile, ei ole tal juhiloale kogutud piisavalt punkte, et teenida Rahvusvaheliselt Autoliidult FIA ära F1-sarjas võistlemiseks vajalik superlitsents. Seega peab ta tuleval aastal võistlema jaapani Super Formula sarjas.
Järgmiseks pööras Red Bull pilgu Alexander Alboni poole. Tai juurtega britt, kes võistles tänavu F2-sarjas, oli äsja sõlminud mitmeaastase lepingu Nissani meeskonnaga esindamaks neid elektrivormelite sarjas Formula E, aga Red Bull lootis Alboni sellest lepingust priiks osta. Tundub, et ebaõnnestunult – motorsport.com kirjutab, et Nissani meeskond avalikustas äsja oma tulevase hooaja koosluse ja seal ilutseb Alboni nimi.
Kes on varuvariandi varuvariandi varuvariandiks? Väidetavalt üritab mootoritootja Honda Toro Rosso teiseks piloodiks nihverdada 30-aastast jaapanlast Naoki Yamamotot, kes võitis tänavu Super Formula meistritiitli ja triumfeeris lisaks ka Super GT võistlussarjas – seda koos Jenson Buttoniga.