Esmalt õnnetuse põhjustest: Flörsch üritas F3 MM-sõidus mööduda Jehan Daruvalast, kes võttis aga enda ees kollaseid hoiatuslippe nähes hoo maha. «Sophia oli Jehanile väga lähedal, nii et kui Jehan varakult pidurdas, polnud tal reageerimiseks aega. Ta tabas Jehani masina paremat tagaosa, see pani ta Lissaboni kurvi lähenedes piruetti ja ta lendas teisele masinale sisse,» kirjeldas juhtunud hiinlane Guan Yu Shou, kes sõitis õnnetusse sattunud paari järel.
Nüüd aga kõigi osaliste elu päästnud teguritest.
Uued äärekivid
Macau võistluse korraldajad vahetasid tänavuseks aastaks välja tänavaringraja äärekivid, muutes need kõrgemaks, et sõitjad kurve ei lõikaks. See tähendab, et kui Flörsch juhitavatu masinaga äärekivid ületas, viskasid need ta õhku.
Harilikult on see väga halb. Seekord võis see aga päästa Sho Tsuboi elu, sest sakslanna vormel ei ramminud teda enam täpselt kokpiti, vaid kerkis kõrgemale – nagu näitab järgnev pilt.
Kui üldiselt ehitatakse vormelid vastu pidama väga suurtele avariikoormustele, siis tasub kordamist Flörschi avarii kiirus - 276,2 km/h. Olgu inseneritöö kui hea tahes, seal ei pruugi sellest piisata.
Püüdeaed
Kõige tavalisem turvameede ringradadel on rehvivall, mis välja sõitnud piloodi ja masina peaks peatama. Flörschi vormel läks aga lendu ja ületas rehvivalli. Õnneks ei piirdu turvalahendused üksnes sellega, vaid õhku tõusnud masina hoogu peaks pidurdama püüdeaed. Õnneks oli selle kõrgust Macaus paar aastat tagasi märkimisväärselt tõstetud.