Võigas nimekiri: mis täpselt Kubicaga karjääri seisanud avariis juhtus

Robert Kubica oma ralliõnnetuse järgselt

FOTO: Reuters/ScanPix

Uuel F1-hooajal Williamsit rooliv Robert Kubica oli selle kümnendi algul sarja üks kõige eredamalt säravaid tähti. 2008. aastal suutis ta BMW Sauberil lõpetada hooaja neljandana, järgmine aasta läks aia taha, kuid Renault tehasetiimiga liitumine pani ta karjääris puhuma uued tuuled. Ja siis juhtus õnnetus.

Kubicale ei meeldinud ainult ringrajal kiiresti sõita, vaid ta osales hobi korras ka autorallidel. 2011. aasta kolmandal veebruaril sõitis ta Valencias oma Lotus Renault F1-masina roolis välja hooajaeelse testi kiireima aja ja kihutas otse Itaaliasse, kus ootas ees Ronde di Andora rallisprint. Mägiteedel toimunud võistluse esimesel kiiruskatsel tegi poolakas saatusliku sõiduvea ning rammis teepiiret – nõnda õnnetu nurga all, et see tundis tema Škoda Fabia salongi. Kubica oli tund aega masinas lõksus, enne kui meedikud ta sealt päästsid.

Rajapiire tungis läbi Kubica ralliauto.

FOTO: Gianni Chiaramonti/AP

Mehe olukord oli trööstitu. Järgnev peast jalatallani nimekiri vigastustest avaldati õnnetuse järel Poola meedias:

  • Sinine silm rooli tabamisest
  • Parem abaluu – luukillud vaatasid erinevates suunades
  • Õlavarreluu – mitmed lahtised luumurrud, 2003 sisestatud titaanplaadi väändumine
  • Küünarluu – avarii kõige rängemad vigastused: lömastatud, mitmed lahtised murrud, küljest murdunud killud, küünarliigese ränk kahjustus
  • Randmeluu – lömastatud, mitu murdu, nihestused ja võõrkehad
  • Kopsud – töötasid verekaotuse, alajahtumise ja šoki tõttu piiratud määral
  • Põlv – põlvekedra ja -liigese kahjustused, luumõrad
  • Sääreluud – mitu lahtist luumurdu, võõrkehad
  • Kand – sai kannatada
  • Labajalg – mitu luumurdu

Ja ometi on Kubica suutnud selle kõik ületada. On vigastusi, mis ei ole paranenud – näiteks ei saa ta jätkuvalt parema käega roolist kinni hoida, kuid ta on õppinud kompenseerima ja leidma teisi lahendusi. Samm sammu haaval naasis ta autosporti – esmalt rallidele ja siis ka ringrajale. Murdehetk sündis 2016. aastal, mil ta käis ta Itaalia autolooja Dallara simulaatorit proovimas ja sai aru, et ta on piisavalt hea, et mõelda F1-sarja naasmisele.

Robert Kubica on tagasi.

FOTO: XPB Images/Press Association Images/ScanPix

Järgnesid testid esmalt ekstiim Renault ja hiljem Williamsi juures. Viimane oli ka ülilähedal poolaka palkamisele, kuid otsustas siiski viimasel hetkel Sergei Sirotkini pakutud kaks korda suurema rahamäe kasuks. 2019 on lõpuks Kubica kord – mees naaseb Williamsi roolis kuninglikku vormelisarja ja isegi kui tiim jääb tänavusega sarnaselt F1 punaseks laternaks, ei riku see Kubica tuhkatriinilugu.

Tagasi üles