Sakslanna võigas avarii pani F1-tähti FIAle nõudmisi esitama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sophia Flörsch
Sophia Flörsch Foto: twitter

Sophia Flrörschi hirmus avarii Macau tänavaringrajal, kus 17-aastane sakslanna lendas oma F3 vormeliga üle rehvivalli raja turvaaeda ja selle taga paiknenud metallstruktuuri, on pannud oma turvalisusele mõtlema ka F1-piloodid.

«Me arutasime Macaus juhtunud avariid,» selgitas Abu Dhabis viimast korda Toro Rossot esindav ja seejärel ematiim Red Bulliga liituv Pierre Gasly vormelimeeste meelsust. «Sel juhul kõrgem äärekivi, kui videot vaadata, ei aidanud, sest see lihtsalt lennutas autot.»

Macau ringrajale ehitati äsja uued, varasemast kõrgemad äärekivid, et hoida sõitjaid kurve lõikamast. «See takistab sul rajalt lahkumast, aga teatud olukordades võib see asjad muuta väga ebaturvaliseks,» vahendab RaceFans Gasly sõnu.

Flörschi õnnetuse puhul just nii läkski – avarii tõttu juhitavuse kaotanud vormel tabas äärekivi ja kerkis õhku. Sellel juhtumil oli see äkki isegi hea, sest nii lendas Flörschi masin üle tema ees olnud Sho Tsuboi, mitte ei ramminud rivaali tollele eluohtlikul viisil. Aga see oli üks miljonist juhus ja ülejäänud 999 999 korda on kontrollimatult õhus lendav vormel väga halb asi.

Gasly sõnul on rahvusvaheline autoliit FIA teema väga tõsiselt käsitlusele võtnud: «Nad ütlesid, et uurivad olukorda ja üritavad leida parima lahenduse, et sõitjad ei lõikaks kurve ja saaks sellest eelist, aga mis oleks samas kõige turvalisem.»

Abu Dhabi ringrajal valmistas võistlejatele reedestel vabatreeningutel enim muret 20. kurvis paiknenud sarnane äärekivi, kus mitmed piloodid oma masinale kahju tegid.

Macau avariis sai kokku viga viis inimest, neist kõige rängemalt Flörsch, kes sai seljaloomõra ja käis Hiinas operatsioonil.

Tagasi üles