Hüvasti, hüpermegapehme!

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pirelli rehvivalik kahaneb veidi, nimevalik kõvasti.
Pirelli rehvivalik kahaneb veidi, nimevalik kõvasti. Foto: STEFANO RELLANDINI/REUTERS/Scanpix

F1-sarja rehvivalik on läbi aastate läinud üha paremini pidavamaks, mis on teinud Pirelli copywriterite elu keeruliseks. Kui juba ühe rehvi nimi on ülipehme, siis kuidas sa nimetad sellest kaks astet pehmema seguga rehvi? Naeruväärne situatsioon, kus kasutusel olid eesliited nagu hüper ja ultra  saab uuest hooajast lõpu.

Järgmisest aastast pidi niigi kuninglikus vormelisarjas rehviolukord minema pealtvaatajatele kergemini arusaadavamaks, sest toogu Pirelli GP-le kohale millised rehvid tahes, nimed saavad nad ikka konkreetse nädalavahetuse järgi «pehme», «keskmine» ja «kõva».

Kokku jääb erinevaid segusid kasutusele rohkem, aga senine segane nimetussüsteem saab lõpu. Ka tiimide jaoks. «Me kutsume neid Üks, Kaks, Kolm, Neli, Viis,» selgitas Pirelli spordidivisjoni juht Mario Isola RaceFansile. «Üks on kõige kõvem, Viis kõige pehmem segu. Kui neid saab olema kuus, siis on Kuus pehmeim. Anname meeskonnale teada, et neil on näiteks valikus segu Üks, segu Kaks, segu Kolm.»

Tänavu lõi Pirelli F1-sarja jaoks kokku seitse erinevat rehvisegu, kuid Suurbritannia GPks planeeritud ülikõva segu lõpuks vaja ei olnud. Ilmselt loobutakse veel ühest segust ja minnakse 2019. aastale vastu viie kuivailmaseguga, millele lisanduvad vihma- ja niiske ilma rehv.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles