Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto

Red Bull jättis Soome rallitähe Dakari kõrbetes müttamise asemel koju

Mikko Hirvonen ja kaardilugeja Andreas Schulz aasta tagusel Dakari rallil, mis lõpetati 19. kohal. FOTO: Ricardo Mazalan / AP / Scanpix

Soome rallisõitja Mikko Hirvonen tahtnuks ka tänavu osaleda Dakari maratonrallil, kus ta on viimased kolm aastat kaasa teinud. Homme Peruus algavale rallile tal aga seekord asja pole.

Mini X-Raidil 2016. aastal kõrge neljanda koha saanud Hirvonen tõdes Ilta-Sanomatele, et võistkond sõlmis aastase lepingu Red Bulliga ja seetõttu valiti tema asemele teised sõitjad. «Näis, mis järgmisel aastal saab, üritan ikka osaleda. Võistlus on mulle iseenesest meeltmööda, sest erineb kõigist teistest rallidest,» ütles ta.

Kuna Peugeot' tehasetiim otsustas Dakarist loobuda, jäid töötuks nii Dakari legend Stephane Peterhansel, Carlos Sainz kui ka Cyril Despres. Kõik kolm osalevadki tänavu Minidel. «Tean, et võistkond tahtis vaid Peterhanselit, aga Red Bull tegi pakkumise: võtate kõik kolm meest või ei saa üldse kedagi,» selgitas Hirvonen. Peugeot'l jätkab vaid üheksakordne autoralli maailmameister Sebastien Loeb, kelle sõiduriistaks on eratiimi PH Sport auto.

Mikko Hirvoneni parim koht Dakaril pärineb debüüdilt 2016. aastal, mil ta oli neljas. FOTO: MARCOS BRINDICCI / REUTERS / Scanpix

Karjääri jooksul 15 MM-rallit võitnud Hirvonen hoiab pärast MM-sarjast taandumist kätt soojas Historic-autodel kihutades, startides ka sel suvel Tamperes peetaval Autoglym-rallil Ford Escort BDA-l. Lisaks teeb ta Monte Carlo MM-etapil telekommentaatori tööd, seejärel võistleb aga veebruaris Belgias Boucles de Spa võistlusel taas Escorti roolis. «Ühtegi kohustuslikku võistlust mul enam pole. Ainult sellised, kus endal mõnus on,» selgitas Hirvonen.

Tagasi üles
Back