Kõrbehuntide heitlus Peruu düünides

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sebastien Loeb and Daniel Elena Dakari rallil eilsel teisel etapil. 
Sebastien Loeb and Daniel Elena Dakari rallil eilsel teisel etapil. Foto: Carlos Jasso

Igav liiv ja tühi väli ootavad tänavu ees kõiki neid, kes otsustanud end proovile panna Dakari maratonrallil. Kuna sõit käib Tšiili, Ecuadori ja Boliivia loobumise tõttu seekord vaid Peruu pinnal, polnud korraldajatel võimalik tavapäraseid 400-kilomeetriseid katseid teha.

Nii turnitaksegi peaasjalikult düünides, kus hakkama saamiseks on vaja ennekõike kogemusi. Isegi üheksakordne autoralli maailmameister Sébastien Loeb, kes osaleb Dakaril neljandat korda ja lõpetas tunamullu teisena, tunnistas enne starti, et ei tea ikka veel õieti, kuidas liivas sõita.

«Sõitjale on kõrb üks väga eriline ja äge koht. Aga kui seda sõita võidu ja kümme päeva, siis 300 ja enam kilomeetrit kiiruskatset kõrbes on omamoodi keeruline,» märkis 2017. aastal Malle-Moto tsikliklassi esikoha Eestisse toonud Toomas Triisa Kuku raadio saates «Piloot». «Keeruliseks teeb sõidu see, et liivadüünid muutuvad ja navigeerimine on seal äärmiselt keeruline, sest puuduvad tugipunktid, millest kinni haarata,» selgitas ta.

Tagasi üles