Saada vihje

Poodiumikohta haistev Tänak lubab homme samas hoos jätkata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ott Tänak Monte Carlos
Ott Tänak Monte Carlos Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Reedel rehvipurunemise tõttu paremusjärjestuses kolmandalt kohalt seitsmendaks pudenenud Ott Tänak kerkis täna nelja katsevõiduga viiendaks. Homme ei kavatse ta jalga gaasipedaalilt tõusta, sest kaotab Jari-Matti Latvalale 15 ja Sebastien Loebile 17,4 sekundit. «Jätkame sama hooga. Paar kohta on võimalik tõusta, aga vahe on siiski päris suur.» rääkis saarlane.

Tänak võitis kaks esimest kiiruskatset libedates tingimustes, kuid valis siis samade katsete teiseks läbimiseks üllatuslikult ainsana naelteta lamellrehvid. Läks õnneks, sest juurde tulid veel kaks katsevõitu ja Toyota liider survestab nüüd tiimikaaslast Latvala ja suurmeister Loebi.

«Selles osas tänud minu eessõitjatele, Martinile (Kangur – toim), kes seda rehvivalikut soovitasid, et me vähemalt prooviks midagi teistest erinevalt teha,» kiitis Tänak sõpra ja tema kõrval istuvat Kuldar Sikku. «Lõpuks polnud see väga suur risk, võib-olla võinuks ainult libedatel kohtadel veidi rohkem aega kaotada.»

Õnneks leidis Tänak tundmatutel rehvidel kohe hea tunde ja enesekindluse. Oma jälje naelteta rehvidel sõitmine tema kasutatud stiilile mõistagi jättis. «(Lumel ja jääl oli) libe, tuli olla veidi ettevaatlikum, aga katsete algul ja lõpus, eriti puhtal asfaldil oli veidi mugavam sõita. Nii ja naa, aga natukene tuleb õppida. Kogu aeg ei saagi piiri peal sõita, sest tingimused muutuvad pidevalt.»

Homme on Monte Carlos kavas veel neli kiiruskatset, aga kilometraaž on märgatavalt lühem. Lisaks lahkutakse täna mägedest, mis tähendab, et ilm peaks olema kergemini prognoositav. See muudab Tänaku sihi, jahtida kolmandat kohta, parajalt keeruliseks: «Heades tingimustes on raske seda vahet tagasi sõita, aga vaatame, mis võimalik on.»

Tagasi üles