Saada vihje

WRC-sari on teel suure muudatuse suunas

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Praegu on Eesti autoralli esipaari Ott Tänaku ja Martin Järveoja istumise all selline Toyota Yarise WRC-masin. Millised võiksid välja näha aga WRC-sarja järgmise generatsiooni autod?
Praegu on Eesti autoralli esipaari Ott Tänaku ja Martin Järveoja istumise all selline Toyota Yarise WRC-masin. Millised võiksid välja näha aga WRC-sarja järgmise generatsiooni autod? Foto: Sander Ilvest / Postimees

Rahvusvaheline autoliit (FIA) on koostöös autoralli MM-sarja tehasemeeskondadega jõudnud mõistmisele, et alates 2022. aastast tuleb WRC-sarjas võtta kasutusele hübriid- ja elektriautod.

WRC pealikud on alternatiivsete energiaallikate kasutuselevõtu üle arutlenud juba eelmise aasta alguspoolest alates. Seejuures on innovatiivsete lahenduste tõsine pooldaja eelkõige FIA president Jean Todt isiklikult. Ta tunnistas, et on seniste aeglaselt astutud sammude tõttu pettunud, süüdistades selles tehasemeeskondi.

«See on minu jaoks suur pettumus, et autorallis on hübridiseerimise ja uute tehnoloogiate kasutamisega vähe tegeletud,» väljendas 72-aastane prantslane oma pahameelt. «Olen uuendustesse investeerida tahtvatele inimestele öelnud, et põhjus on tootjades, kes lihtsalt ei taha eeskirju muuta,» sõnas Todt.

«Minu jaoks pole see mingi variant. Kui ma käin erinevatel autonäitustel Frankfurtis, Pariisis, Hiinas, Jaapanis, Genfis, siis ma näen vaid uusi tehnoloogiaid. Mulle valmistab pettumust, et WRC-sarjas nad pole sellest huvitatud. Kuid nüüd on nad lõpuks aru saanud, et peame olema keskkonnasäästlikumad,» tõdes Todt.

FIA president Jean Todt käis mullu aprilli alguses tulevikusuundadest rääkimas ka Eestis.
FIA president Jean Todt käis mullu aprilli alguses tulevikusuundadest rääkimas ka Eestis. Foto: LIIS TREIMANN / EESTI MEEDIA/SCANPIX BALTICS

Autospordiliidu presidendi sõnul käib juba töö selle nimel, et 2022. aastaks võtta kasutusele uue generatsiooni masinad. Täpsemad detailid ja reeglid uute autode kohta, mis võetakse kasutusele pärast 2021. aastal käimasoleva viie aasta pikkuse homologeerimistsükli lõppu, tehakse teatavaks 2019. aasta lõpupoole.

«Me teame väga hästi, milline on meie ajaraam, et saaksime tulla välja uute eeskirjadega ning see annab tootjatele rohkem kui piisavalt aega valmistumiseks,» sõnas FIA rallidirektor Yves Matton.

M-Spordi meeskonna bossi Rich Milleneri sõnul saavad kõik tootjad aru, et tuleb ajaga kaasas käia. «See on ainus viis, kuidas mõned praegused tootjad saavad säilitada enda koha autospordis ning see on ainus võimalus, kuidas meelitada meie sarja uusi tootjaid. Väga oluline on juba sel aastal tulla uute eeskirjadega lagedale,» tunnistas Millener.

Tagasi üles