Gross WRC-autost: pisikeste asjade muutmine annab väga kõvasti tunda

Merili Luuk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Georg Gross ja Raigo Mõlder mullusel Saaremaa rallil.
Georg Gross ja Raigo Mõlder mullusel Saaremaa rallil. Foto: Ray Põder

Eeloleval laupäeval sõidetakse Lätis Eesti ja Läti autoralli meistrivõistluste teine etapp Sarma ralli. Kui hooaja avaetapil jäi Ukraina – Eesti võistluspaari Valeri Gorban – Sergei Larens Mini ainsaks WRC autoks, siis hooaja teisel etapil on uue generatsiooni Ford Fiesta WRC autoga stardis ka Georg Gross – Raigo Mõlder.

Kõnealune Ford Fiesta WRC võistlusmasin on kokku osalenud üheksal MM-rallil – kaheksal korral mullu Mads Östbergi roolimise all, tänavu Rootsis roolis seda aga Henning Solberg. Summadest rallimaailmas üldiselt ei räägita, aga masina eelmine omanik Östberg soovis seda kevadel müüa 580 000 euro eest. Teadaolevalt on see ainus erakätes olev kõige värskema põlvkonna WRC-auto.

Gross sai auto kätte eelmisel aastal Saaremaa ralli eel ning on usinasti temaga tutvunud.

«Sellel autol annab igasugusute pisikeste asjade muutmine annab väga kõvasti tunda. On näha, et tase on nii kõva ja see auto on maailmatasemel. Eelmisel autol oli kõik nagu lihtsam. Siin on võimalusi kindlasti tohutult rohkem, testikilomeetreid on selleks ehk liiga vähe, et neid kõiki proovida ja läbi sõeluda. Oleme andnud optimaalse lahenduse, et võiks olla mõnus.»

Grossi sõnul võiks kõrge koha püüdmine olla võimalik, ent tänavu korralikult võistelnud Nikolai Grjazini ja Oliver Solbergiga läheb raskeks.

«Kardan, et me ise täna selleks nii valmis pole. Valeri Gorbaniga tahaks kindlasti mõõtu võtta ning kui kõik asjad sujuvad, peaksime temast jagu saama. Aga kui ebakindlus on suur, siis need sekundid kaovad väga armutult.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles