Mokkamööda reegliteuuendus ehk Head isu, F1-piloodid!

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Romain Grosjean
Romain Grosjean Foto: Red Bull Content Pool

Esmaspäeval läheb lahti. Kataloonias algavad F1-sarja hooajaeelsed testid ja tiimid toovad Barcelona rajale oma uued vormelid. Uuendusi masinate juures on ohtralt, neist enamik mõeldud vaatemängu parendamiseks, aga üks ülipopulaarne otsus tehti ka sõitjate heaolu silmas pidades.

Daniel Ricciardo on 175 sentimeetrit pikk härra. Vormelisõitja kohta on ta Shaquille O’Neali mõõtu. 2014. aasta andmetel kaalus austraallane 65 kilo, aga kuna F1 maailmas on arvel iga gramm (viis lisakilo tähendab ringiajas umbes 0,2 sekundit kaotust), andis Red Bull talle käsu alla võtta. «Hetkel olen kaotanud veidi üle kolme kilo ja kaks on veel minna,» rääkis Ricciardo enne hooaega kolm aastat tagasi. «Kaalust alla võtmine pole lõbus.»

Sellised tingimused pole inimlikud ega tervislikud, sest piloodid pidid end võistluse nädalavahetusel näljutama ja lisaks palavas ja kurnavas kokpitis rassima. Ühe võidusõidu ajal higistavad nad maha veel kolm kilo niigi olematust kaalust.

Ent peagi on see vaid valus minevik. Lõpuks ometi on vormelibossid sekkunud. Uueks hooajaks on auto ja sõitja miinimumkaalu kergitatud seitsme kilo võrra, 740 kiloni. Olulisem on aga see, et piloodi kaal on tehtud masinast sõltumatuks – mees, tema kiiver ja tool peavad kokku andma vähemalt 80 kg!

Tagasi üles