WRC-sarja edendaja tahab Korsika etapi kolida mandrile, et luua maailma suurim ralli

Silver Tabo
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Korsika MM-ralli.
Korsika MM-ralli. Foto: Karli Saul

Autoralli MM-sarja (WRC) promootori Oliver Ciesla sõnul võiks Vahemeres paikneva Korsika saare etapi Prantsusmaa mandriosale viimisega panna alus maailma suurimale rallile.

Läbirääkimised soeses järgmise hooaja võistluskalendriga algasid juba eelmisel kuul, kui nii rahvusvahelise autoliidu (FIA) president Jean Todt kui ka WRC promootor arutasid omavahel kõigi 14 kalendrisse kuuluva etapi üle. Seejuures on MM-sarjast kadumas Korsika ralli, mille asemel võtab praeguste teadete kohaselt pärast kümne aastast pausi koha üle Jaapani ralli.

«Te ei kuule minu käest ühtegi negatiivset kommentaari ühegi meie osavõistluse kohta. Ma ei taha seda teha – korraldajad tegid suurepärast tööd,» vastas Ciesla Korsika ralli kohta käivale küsimusele portaalile Autosport.

«Väga oluline oleks sellise kvaliteediga võistlus viia Prantsusmaa mandriosale – sellest saaks tõenäoliselt maailma suurim ralli. Meil on Prantsusmaal niivõrd palju fänne, kes toetavad meie prantsuse kangelasi,» tõdes ta.

«Suudaksime meelitada sinna pool miljonit pealtvaatajat ning Euroopa standardite järgi oleks see tõeliselt võimas,» lisas Ciesla, kelle sõnul pole see Korsikal saare ilust hoolimata võimalik.

«Ma toetan mõtet uurida, kas saaksime muutuda veelgi paremaks. Vaadake, milline majanduslik kasu sellest kohalikele tule,.» sõnas Ciesla, kes avaldas, et Korsika kohalikule majandusele on tänu autoralli MM-sarja võistluskalendrisse kuulumisele tulnud üheksa miljoni euro jagu tulu. «Samas mõnes nõrgema majandusega võistluspaigas on see summa 50 miljonit eurot,» tõi Ciesla välja.

Korsika ralli peakorraldaja Dominique Serieys pole aga saarelt lahkumisest huvitatud. «See pole võimalik. Kalender selgub kolme kuu jooksul. Kui oleme kalendris, siis on meil üheksa kuud ettavalmistusaega, kuid peame regiooni sellest kolm kuud ette teavitama ning see tähendaks, et uue ralli korraldamiseks uues kohas oleks aega kuus kuud. Nii ei saa. Jääme Korsikale ning üritame teenida vähemalt kolme aasta pikkuse kokkuleppe,» rääkis Serieys.

Alsace’i piirkonnas on Prantsusmaa etappi varem korraldatud aastatel 2009–2014 ehk viis korda. Selle aja jooksul suutsid seal võidutseda prantslased Sebastien Loeb ja Sebastien Ogier ning soomlane Jari-Matti Latvala.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles