Mikk Maaten katkestas hooaja avavõistluse Lamborghini süttimise tõttu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Egidijus Babelis

Eesti autoringrajasõitja Mikk Maateni tiim Flash Racing oli sunnitud NEZ Endurance-sarja avaetapi Riias kindlalt liidrikohalt katkestama, kui nende Lamborghini tankimisel põlema süttis.  

Kuuetunnisel sõidul Flash Racingu Lamborghini Huracáni roolis kolmandat vahetust sõitnud Vilnis Batraks tegi pirueti ning auto veeres tagaosaga vastu rajapiiret. Nähtavad vigastused olid minimaalsed ning boksipeatuse järel sai Batraks edasi sõita. Liidriks tõusnud Porsche #71 saavutas küll 25-sekundilise edu, kuid kuna sõita oli veel kolm tundi, paistis olevat realistlik see vahe uuesti tagasi teha.

Kui aga Batraks tuli oma vahetuse lõpus tankima, süttis Lamborghini põlema – tankimistorustik oli piirdega kokkupuutel vigastada saanud. Tuletõrje oli kohe jaol ja ehkki leegid olid suured, põles peamiselt väljavoolanud bensiin, auto kahjustused olid suhteliselt väikesed. Paljulubavalt alanud võistlus tuli siiski pooleli jätta, üldesikoha pälvis Porsche #71.

NEZ Endurance-sarja avavõistlus algas Flash Racingule ootuspäraselt. Maaten võitis kvalifikatsiooni ajaga 1.19,146 ning Flash Racingu Lamborghini alustas kuue tunni sõitu parimalt stardipositsioonilt. Artūrs Batraks asus kohe võistlust juhtima ning kui ta tunni aja järel auto Maatenile üle andis, jäi teist kohta hoidnud Porsche #71 juba rohkem kui ringiga maha. Eestlane kasvatas vahet veelgi ning tema vahetuse lõpuks oli edu lähima jälitaja ees juba üle kahe ja poole ringi.

«Auto on tõesti hea, esimest korda ma tunnen, et sirgekiirusest puudu ei jää. Kvalifikatsioonis oli liiklus nii tihe, et vaba ringi oli võimatu leida. Kui lõpuks leidsin, tegin stardisirgele tulles väikese vea,» rääkis Maaten.

«1.19,192 on küll hea aeg, aga tegelikult läksin ma aega 1.17 püüdma. Ehkki meie auto oli kõigist kiirem ja me juhtisime võistlust suure eduga, oli sõita tegelikult väga raske. See oli nagu liiklusummik, igal ringil pidin umbes kümnest autost mööduma, keskendumist ei tohtinud hetkekski kaotada. Eelmise hooaja lõpus ma enam-vähem teadsin, kes millises autos sõidab ja kuidas rajal käitub, aga tänavu on nii palju uusi autosid ja sõitjaid, nii et tuli väga ettevaatlik olla,» lisas eestlane.

«Kahju muidugi, et võistlus meile niimoodi lõppes, aga ma olen võidusõidus hullematki läbi teinud,» tunnistas Maaten.

NEZ Endurance-sarja järgmine etapp sõidetakse 15.–16. juunil Soomes Jurvas asuval Botniaringil.

Tagasi üles