Saada vihje

Saksamaal Nürburgringil kolmandana lõpetanud Viidas: tiimipealik keelas meil võita

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tristan Viidas
Tristan Viidas Foto: 1VIER.com

Autosportlane Tristan Viidas tuli pühapäeval peetud 6-tunni sõidul kolmandaks. 6-tunnine ADAC 24H-Qualifikationsrennen toimus Saksamaal Nürburgringi rajal ning Viidas ja ta tiimikaaslased jagasid omavahel Mercedes-AMG GT4 autot.

Laupäevases ajasõidus saadeti Viidas esimesena välja, et enne vihmasadu sõita välja kiire aeg. Paraku mindi aga alt kõvema rehviseguga, mistõttu oli auto raskesti juhitav. Aja parandamiseks teist võimalust ei tekkinudki, sest oodatud vihm kattis raja. Vihma jätkus ka pühapäeva hommikuseks ajasõiduks, mistõttu jäigi parimaks tulemuseks oma klassi 3. koht.

6-tunnist sõitu alustasid türklane Mehmet Mustafa Kaya, talle järgnes sakslane Christoph Hoffmann. «Kuna mõlemad olid minust ja mu tavapärasest tiimikaaslasest väiksema kogemusega, jäid nad ka oma tempolt konkurentidele päris kõvasti alla. Pärast kolme tundi oli meie auto vahe esimese kohaga juba 8 minutit,» lausus Viidas.

Eelviimasena asus rooli sakslane Tobias Müller, kes asus tasahaaval vahet esimestega tagasi sõitma. Sellega jätkas viimasena rooli asunud Viidas, kuid kaheksa minutit jäi paraku liiga suureks vaheks, mistõttu lõpetatigi oma klassis kolmandal kohal. Klassi võitis Hofor Racing by Bonk Motorsport tiim ning teiseks tulid Pixum Team Adrenalin Motorsport sõitjad. Mõlemad meeskonnad sõitsid BMW M4 GT4 autoga.

«Arvestades eesseisvat aasta kõige tähtsamat Nürburgringi 24-tunni sõitu, võtsime eesmärgiks puhtalt sõiduga mitte võita. Nii veidrana kui see ka võidusõidus ei kõla, andis tiimipealik käsu – lõpetada tuleb kas teisel või kolmandal kohal,» rääkis Viidas.

«Vastasel juhul oleks sarja korraldajad määranud meie autole eelmiste sõiduvõitude tõttu 24-tunni sõiduks lisakaalu ning ka mootori jõudu oleks vähemaks programmeeritud. Kuna aga niigi igal sirgel jääb meie AMG lõppkiiruselt BMW M4-le keskmiselt 4-6 kilomeetrit alla, oleks 6-tunni sõidu võit toonud kaasa pikemas perspektiivis vähenenud võiduvõimalused ülejäänud hooajal,» seletas Viidas olukorda.

«Nüüd teeme oma sõidust põhjaliku kokkuvõtte ning läheme Nürburgringi 24-tunni sõidule oma klassi võitu püüdma. See eesmärk sai seatud nii tiimi kui minu enda poolt juba enne lepingu allkirjastamist hooaja alguses. Koos minuga on meie autos lausa kolm 24-tunni sõidu klassivõiduga sõitjat, kes on kindlasti hea lisa kiirele neljaliikmelisele sõitjate rivistule meie autol,» ootab Viidas juba 20.-23. juunil toimuvat ühte võidusõidumaailma raskeimat katsumust – Nürburgringi 24-tunni sõitu.

Tagasi üles