PM Sardiinias. WRC autod läksid ikooniliselt Micky hüppelt lendu

«Ah, et tahate vaatemängu?» ütles 2005. aastal Michele Carta Sardiinia ralli korraldajatele ning disainis seejärel ikooniliseks kujunenud Micky hüppe.

Esimest korda oli Sardiinia ralli WRC kalendris 2004. aastal, kuid toona Petter Solbergi võiduga lõppenud ralli ei leidnud fännide ja kriitikute heakskiitu. Puudu jäi vaatemängulisusest.

Sardiinia ralli ikooniline Micky hüpe.

FOTO: Sander Ilvest

Et olukorda parandada, pöördus ralli marsruudi eest vastutav Carlo Cassina kohaliku metsaameti juhi Carta poole. Ta tundis Monte Lerno piirkonda hästi ning teadis kohe, kuidas katse põnevamaks muuta.

Andreas Mikkelseni stiilinäide

 «Tunnen seda piirkonda paremini kui keegi teine. Esimese Sardiinia ralli korraldamisesse mind ei kaastaud, kuid läksin ikkagi 2004. aastal toimunud etappi vaatama. Vaatasin seda täpselt samast kohast, kus asub praegune hüpe. Esimesel aastal sõitsid autod sealt lihtsalt läbi. See oli igav. Kui Cassina minu poole pöördus, teadsin täpselt, mida tegema pean,» meenutas Carta hüppe sündi.

Carta sõnul ei olnud hüppe loomiseks just palju vaja teha. Suure töö tegi ära maastik ise. «Ega seal palju polnud vaja muuta. Meil läks kokku 15 päeva, et hüpe valmis saada. Pidime hüppe liigutama kiviseinast eemale. Teine tähtis element oli hüppele sisenemine. Kui 2005. aastal esimene auto hüppelt läbi tuli, saime kohe aru, et saime tööga hakkama,» jätkas Carta.

Kris Meeke'i stiilinäide

Tänavusel Sardiinia rallil näitasid Micky hüppel kõrget õhulendu kõik WRC sõitjad peale Sebastien Ogier’, kes oli juba varasemalt autoga vastu kivi sõitnud ning kulges katsel väikese kiirusega.

Suurt lendu oodanud pealtvaatajad pidid pettuma, sest Sebastien Ogier oli juba eelmisel katsel auto ära lõhkunud ning suurt kiirust näidata ei saanud.

FOTO: Sander Ilvest

Tagasi üles