Draama kuni lõpuni – Mikk Maaten kaotas Lamborghiniga valusalt kindla võidu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Lamborghini Huracan LP 620-2 Super Trofeo,
Lamborghini Huracan LP 620-2 Super Trofeo, Foto: Egidijus Babelis

Eesti autoringrajasõitja Mikk Maateni tiim Flash Racing juhtis NEZ Endurance-sarja teist etappi veel kümmekond minutit enne finišit, kuid jäi siiski võidust ilma. Botniaringil peetud kuue tunni sõidus näis, et kohad pandi paika pool tundi enne finišilipu langemist, kui Maaten liidriks tõusis ja seejärel 30-sekundilise edu saavutas. Ent kui sõita jäi veel 11 minutit, paiskas Lamborghini õhku suure suitsupilve ning eestlane oli sunnitud auto rajaperve keerama. Läbitud ringide arv andis Flash Racingule siiski teise koha.

NEZ Endurance Cupi teisele etapile Soomes läks Flash Racingu tiim kindla sihiga võita. Kuna Mikk Maaten ning Artūrs ja Vilnis Batraks olid avaetappi Riias kindlalt juhtinud, ent auto süttimise tõttu katkestanud, tuli tiitlivõimaluste säilitamiseks Botniaringil kindlasti võita.

Kvalifikatsioon peeti märjal rajal, kuid Mikk saavutas Lamborghini Huracán LP 620-2 Super Trofeo roolis siiski parima aja. Selge oli aga see, et libe asfalt ei võimaldanud Lamborghini kõiki võimalusi ära kasutada ning vahe avaetapi võitnud põhikonkurendi, #71 Porschega oli oodatust väiksem.

Ka võidusõit algas niiskel rajal. Maaten istus Lamborghini roolis esimesel sõidutunnil ja saavutas #71 Porsche ees ligi minutilise edu, kuid tänu turvaauto sekkumisele ja kiirematele boksipeatustele kerkis #71 Porsche kolmanda sõidutunni lõpuks esikohale. Seejärel võttis Maaten taas #69 Lamborghini üle, tõusis uuesti liidriks ja käristas oma vahetuse lõpuks edu minuti ja 17 sekundi pikkuseks. Kuid taas aitasid turvaauto ja kiiremad boksipeatused #71 Porschel vahe tasa teha.

Nüüd muutis Flash Racing taktikat ja pani viimaseks vahetuseks taas Miku #69 Lamborghini rooli. #71 Porsche oli sel hetkel liider umbes kümnesekundilise eduga, kuid Mikk tegi kaotuse kiiresti tasa ja haaras pärast mõneringilist passimist uuesti liidrikoha. Seejärel hakkas vahe kiiresti kasvama, kuni 11 minutit enne finisilipu langemist Lamborghini mootor efektse suitsupilve ja leekide saatel üles ütles.

Mikk Maaten: «Ütlesin pärast sõitu, et minu jaoks ei ole tulemus kindlasti väga hea, aga kogu sarja jaoks on väga hea. Ega siin midagi teha ei olnud – mootor väsis ära, klapp kukkus silindrisse. Ma ei tea, kas sellel oli mingit seost, aga üks solenoid tõrkus juba minu teisest vahetusest alates. Mootor ei arendanud täisvõimsust, meil oli oma 50 kilovatti puudu.

Seekord lihtne ei olnud – iga kord, kui välja läksin, tuli kõik mängu panna. Esimeses vahetuses ma väga rahul ei olnud endaga, aga teises vahetuses oli tunne päris hea, niimoodi võinuks veel mitu tundi jätkata. Tundub, et juba saab 650 hobujõuga mängida. Vahetu võidusõit Porschega oli ka väga huvitav, see auto saab kurvist välja kiirendama hakata ikka palju varem kui meie Lamborghini. Möödasõiduga ma riskima ei hakanud, vaatasin, et 35 minutit on veel lõpuni. Torkisin siit ja sealt, Porschet juhtinud Julius Adomavičius kaitses kõvasti, aga lõpuks tegi ise vea ja ma pääsesin suhteliselt lihtsalt mööda.»

NEZ Endurance Cupi kolmas etapp sõidetakse 17. augustil Riias Bikernieki ringrajal. Ent juba kahe nädala pärast võistleb Mikk kodumaal, kui 29.–30. juunil peetakse Pärnus Auto24ringil Suur Võidusõit. Tavapärase Lamborghini  asemel istub Maaten seal BMW roolis ja võistleb klassis BMW Xtreme.

Tagasi üles