Rallikrossi EMV kolmandal etapil pidi Ligur alla vanduma Simonovile

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Super1600 - venelane Mihhail Simonov ees, Janno Ligur kohe kannul.
Super1600 - venelane Mihhail Simonov ees, Janno Ligur kohe kannul. Foto: Rallikross.ee / Marko Leesi

Eile peeti Saaremaal Kuressaare lennuväljal Olerex Eesti meistrivõistlused rallikrossis 2019 kolmas etapp. Lennuväljale spetsiaalselt selleks võistluseks ehitatud rada, mis erandkorras oli täies ulatuses asfaldil, oli uus ja huvitav nii sõitjatele kui pealtvaatajatele.

Kõikides võistlusklassides, kus rajale tulid ka välissõitjad, Eesti meestel poodiumi kõige kõrgemat kohta endale jätta ei õnnestunud. Nii pididki meie mehed tunnistama nelikveolistes soomlase Raimo Kauttio, esiveolistes venelase Mihhail Simonovi ja tagaveolistes lätlase Kristaps Grunte paremust. Võib öelda, et välisvõistlejad on sellel hooajal toonud Eesti meistrivõistluste sarjale juurde arvestatava tasemetõusu ja hea sõõmu põnevust.

Sama kinnitab ka Eesti esisõitja Janno Ligur, kelle eilne põhisiht on edu saavutamine Euroopa meistrivõistluste sarjas: «Simonovi kasutuses on maailmaklassi auto, mis oli omal ajal asfaldil pea võitmatu. Samuti on venelasel tugev kardisõidutaust, mis talle asfaldil minu ees väikese eelise annab. Täna läkski nii, et tema oli kogu päeva ühtlaselt kiire ning mina hakkasin talle iga ringiga järgi tulema, aga päris kätte siiski ei saanud. Kokkuvõttes võib öelda, et oli väga mõnus võistluspäev ning selline konkurents annab mulle Eesti meistrivõistluste sarjas kaasategemisele uue hingamise ning ka otsese kasuteguri - pean kõvasti pingutama.»

Sajaprotsendiline asfaldirada pole küll rallikrossi mõistes tavapärane, kus sõidetakse siiski asfaldi-kruusa segakattega rajal, aga üldkokkuvõttes võib öelda, et uudsus oli pigem värskendav. «Minule see rada meeldis, pigem oligi mõnus vaheldus teistele radadele,» kommenteerib spetsiaalselt selle etapi jaoks ehitatud rada Crosskart Xtreme klassi võitja Andre Kiil. «Küll aga oleks võinud rada natuke pikem olla - kogu sõidu kestus oli kahe minuti juures ja see on ikka natuke lühike aeg, et midagi korralikult ära teha,» lisab Kiil. Teist etappi järjest krosskartides kõige parema tulemuse teinud Kiil tõdes, et täna oli aga vaja tavapärasest natuke rohkem pusida - nimelt avastasime eelsõitude ajal pooleldi kogemata, et amortide seadistus on segamini läinud. Kui selle paika tagasi sai, siis tuli ka kindlus tagasi ning asjad läksid jälle ülesmäge.

Hooaja 4. ehk eelviimane etapp toimub 10. augustil Lääne-Virumaal Kehala Ring rallikrossirajal.

Tulemused:

SUPERCAR

1. Raimo Kauttio, Soome (Volkswagen Polo)

2. Roland Murakas, Eesti (Ford Fiesta MK7)

3. Raini Roomets, Eesti (Škoda Fabia)

SUPER1600

1. Mihhail Simonov, Venemaa (Renault Clio)

2. Janno Ligur, Eesti (Škoda Fabia)

3. Toni Reunanen, Soome (Ford Ka)

JUNIOR1600

1. Marko Muru, Eesti (Honda Civic)

2. Martin Juga, Eesti (Lada Samara)

3. Armin-Marlon Mängel, Eesti (Volkswagen Golf II)

TOURINGCAR

1. Kristaps Grunte, Läti (BMW 120)

2. Margo Soomets, Eesti (Ford Fiesta MK6)

3. Andrus Karu, Eesti (Ford Fiesta MK7)

CROSSKART XTREME

1. Andre Kiil, Eesti (Speedcar Xtreme)

2. Allan Kakri, Eesti (Speedcar Xtreme)

3. Janar Muttik, Eesti (Speedcar Xtreme)

CROSSKART XTREME JUNIOR

1. Joosep Ralf Nõgene, Eesti (Speedcar Xtreme)

2. Sander Sepp, Eesti (Speedcar Xtreme)

3. Robert Kutsar, Eesti (Speedcar Xtreme)

Tagasi üles