Balti ringraja meistrisari saab uue ja huvitava masinaklassi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
TCR jõuab Eestisse.
TCR jõuab Eestisse. Foto: autosport.ee

WSC Ltd ehk ettevõte, kes juhib TCR-i ja LTD Venta Event, teatasid, et on sõlminud Põhja-Euroopa tsooni ja Baltikumi riikide osas koostööleppe. Kolme aastane leping tagab LTD Venta Eventile, kes on Põhja-Euroopa tsooni 6-tunni kestvussõidu (NEZ 6H) ja Baltic Touring Car meistrivõistluste (BaTCC) korraldaja, et TCR klassist saab mõlemate meistrivõistluste osa.

«Meil on suur rõõm lisada Põhja-Euroopa tsoon ja Balti riigid üha kiiremini kasvavale TCR-i maailma kaardile. BaTCC ja NEZ6H hooaja avavõistlus Bikernieki rajal tõestas, et selles regioonis on TCR autod end tugevalt kinnitamas ning see teeb meid tuleviku osas väga optimistlikuks mõlemate sarjade osas,» sõnas WSC president Marcello Lotti.

«On rõõm tõdeda, et meie pingutused edendada meie regioonis motorsporti on vilja kandnud. Tundub, et kõik tükid on nüüd õigesti kokku langenud. Esiteks on meil turismiautode klass, mis on põnev, nauditav, populaarne ja taskukohane. Teiseks on klass väga lühikese ajaga meie regioonis omaks võetud (Leedu, Läti, Eesti, Venemaa ja Soome). Ja viimaseks, korraldaja Venta Event on loonud TCR autode omanikele ja sõitjatele mugava platvormi, kus nad saavad väljatöötatud Balti ja NEZ meistrivõistlustel võistelda. Riiklike spordi asutuste esindajad on kinnitanud TCR klassi loomist selles regioonis, kui kõige strateegilisemat ja tähtsamat pööret tuleviku mõttes,» sõnas NEZ Racing komisjoni ja Läti Autoliidu ringraja komisjoni esimees Jānis Ducmanis.

TCR hooaeg avati mai keskel Riias, Lätis toimunud «DEWALT Grand Prix´ga». Hooaja teine võistlus toimus kaks nädalad tagasi Soomes, Botniaringil. Mõlemad etapid tõid starti seitse, kuni üheksa TCR autodel võistlejat  Leedust, Lätist, Eestist ja Soomest ning seda nii sprintides, kui ka pikamaa sõitudes. See näitab seda, et sellel klassil on lähitulevikus suur potentsiaal.

Järgmine TCR sprint võistlus toimub eeloleval nädalavahetusel 29.-30.juunini Pärnus, auto24ringil, kus sõidetakse Estonian Grand Prix 2019.  Järgmiste kestvussõidu punktide eest heideldakse 17.-18 augustini Lätis, Bikernieki ringrajal, kus toimub «Riga Summer Race»

Mis on TCR?

TCR on vaieldamatult viimaste aastate kõige edukam motorspordi kategooria. 2015.aastal TCR International Series ja TCR Asia Series poolt loodud sari on tänaseks globaalselt ümber kujundanud Touring Car võistlused.

TCR autod on toodetud standard luukpära või sedaan mudelitele, millel kaheliitrine bensiini turbomootor. Modifikatsioone on lubatud teha kere ja mootori osas ning tõelise võidusõidu välimuse annavad autole tagumine tiib ning külgmised laiendid. 

Maksimum mootori töömaht on piiratud 350 hobujõu peal. Võistlejate võrdsuse tagab rajal Balance of Performance ja Compensation Weight süsteem.

Alates klassi loomisest, on WSC Ltd ehk TCR brändi ja tehniliste regulatsioonide omanik andnud litsentsi enam kui 30 meistrivõistlustel üle maailma, kaasaarvatud FIA WTCR – World Touring Car Cup sarjas.

Sarjas on esindatud kolmteist autotootjat ning kokku on hetke seisuga toodetud üle 800 TCR auto, mis võistlevad nii sprindi-, kui ka pikamaa sõitudes üle maailma. 

TCR uute autode hind on fikseeritud 135 000 € peal, mis tagab sellel, et TCR oleks taskukohane ka erameeskondadele.

2019 NEZ6H ja BaTCC kalender

Round 1 - «DeWALT Grand Prix», - Mai 10-12, Riia

Round 2 - «Botniaring Grand Prix» – Juuni 15 – 16, Soome

Round 3 - «Estonian Grand Prix» – Juuni 28-30, Pärnu (ainult TCR sprint)

Round 4 - «Riga Summer Race» – August 16-18, Riia

Round 5 - September 20-22, Pärnu

Märksõnad

Tagasi üles