Eesti autoralli meistrivõistlused jätkuvad maailma esimese WRC promotsiooniralli Rally Estoniaga

  • Eesti meistrivõistluste etapil 8 WRC autot
  • Hooaja neljandal etapil stardis kõikide klasside liidrid
  • Jätkub heitlus Estonian R2 Challenge sarja peaauhinnale

Rally Estonia poodium 2018. aastal.

FOTO: Karli Saul

Reedel 12.juulil antakse Tartu Raekoja platsil start hooaja neljandale Eesti meistrivõistluste etapile, Shell Helix Rally Estoniale. Järjekorras üheksandale Rally Estoniale on registreerunud 105 võistluspaari, 16 riigist.

EMV1 klassis on end võistlusele registreerinud 15 võistluspaari, kellest koguni seitse võistlevad uue generatsiooni WRC autodel. WRC autodega sõitvatest võistluspaaridest viis kuuluvad tehasemeeskondadesse. Kõigi Eesti rallifännide rõõmuks on taas koduteedel sõitmas 2018.aasta Shell Helix Rally Estonia võitjad ja tänavused MM-liidrid Ott Tänak – Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC). Eestlastele on nende koduteedele tulnud konkurentsi pakkuma ja valmistuma Soome MM-ralliks Elfyn Evans – Scott Martin (Ford Fiesta WRC), Andreas Mikkelsen - Anders Jaeger-Amland (Hyundai i20 Coupe WRC),  Esapekka Lappi – Janne Ferm (Citroën C3 WRC) ja Craig Breen – Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC). Lisaks nimetatud võistluspaaridele on uuema generatsiooni Ford WRC autodega stardis 2013. aasta Rally Estonia võitjad Georg Gross – Raigo Mõlder ning ralliradadele comebacki tegevad 2010.aasta võitjad Markko Märtin – Kristo Kraag. Lisaks eelpool nimetatud võistluspaaridele on veel eelmise generatsiooni Mini Cooper WRC autoga stardis 2018.aasta EMV1 klassi meistrid Valerii Gorban - Sergei Larens.

Shell Helix Rally Estonia, Ott Tänak ja Martin Järveoja

FOTO: Kristo Kivisoo/ Järva Teataja

Sama tihedat konkurentsi kui ralli üldvõidule on kindlasti oodata ka EMV2 klassis, kus on starti tulemas koguni 13 R5 autodel võistlevad ekipaaži, kelle hulgas ka tänavused EMV1 ja EMV2 klassi liidrid Oliver Solberg - Aaron Robert Johnston (VW Polo R5). Norra – Briti võistluspaarile on Lõuna-Eesti teedel konkurentsi tulnud pakkuma mitu MM-radadelt rallifännidele tuttavat võistluspaari. Just Rally Estonial on esimest võistlusstarti tegemas uus Ford Fiesta R5 MK2 auto, mis küll oli stardis ka Ypres rallil, kuid seal 0 autona. Uue Fiesta R5ga on Eestis sõitmas Sardiinia MM-ralli teised mehed Teemu Suninen – Jarmo Lehtinen. Eestlastest on R5 autodega starti tulemas neli võistluspaari, kellest Rally Estonial varasemast tituleeritumad mehed Rainer Aus – Simo Koskinen, kes sel korral sõitmas Škoda Fabia R5 autoga. Sarnase võistlustehnikaga on starti tulemas ka Raul Jeets – Andrus Toom ja ka Karl Martin Volver – Margus Jõerand. Ford Fiesta R5 autoga on hooaja neljandale etapile startimas Priit Koik – Kristo Tamm.

Rainer Aus (paremal) ja Simo Koskinen ning nende Škoda Fabia R5 võistlusauto

FOTO: Rally Estonia

EMV3 klassis on starti tulemas 12 võistluspaari, kellest kaheksa heitlemas ka Estonian Junior Challenge peaauhinnale, milleks on 90 000 eurot. Eesti Autospordi Liit sõlmis 2019.hooaja eel koostöölepingud autoralli MM-sarja Junior World Rally Championship (JWRC) klassi toetaja M-Sport meeskonna ning maailma ühe suurima rehvitootja Pirelliga.  Estonian Junior Challenge partnerid on ka MM-Motorsport ja OT Racing.

Mõlemat arvestust on enne eesootavat nädalavahetust juhtimas Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta R2T), kes enne koduse hooaja tippsündmust võitsid juunioride arvestuses Poola ERC etapi.

Lisaks Torn – Pannasele on eelnimetatud arvestuses eestlastest veel startimas Robert Virves – Sander Pruul (Ford Fiesta R2T), Roland Poom – Ken Järveoja (Ford Fiesta R2T), Kaspar Kasari – Gabriel Müürsepp (Ford Fiesta R2T), Gregor Jeets – Kuldar Sikk (Ford Fiesta R2T) ja Georg Linnamäe ning tema ukrainlasest kaardilugeja Volodymyr Korsia (Peugeot 208 R2). Lisaks kodustele konkurentidele on Eesti noortele pilootidele tulnud konkurentsi pakkuma ka mitmed välisvõistlejad, kellest kaugemad pärit Indiast ja Tšiilist.

Klassides EMV4, EMV5, EMV6 ja EMV7 on kokku starti tulemas 41 võistluspaari, kelle hulgas ka kõikide klasside meistrivõistluste liidrid. EMV4 arvestuses Edijs Bergmanis - Edgars Grins (Mitsubishi Lancer Evo IX), EMV5 klassis Klim Baikov - Andrey Kleshchev (VAZ 2105), EMV6 senise hooaja parimad Kristo Subi – Raido Subi (Honda Civic Type-R) ja EMV7 liidrid Marko Ringenberg - Allar Heina (BMW M3)

Teist etappi järjest on stardis ka EMV8 ehk veoautode klassi võistlejad. Kokku on Shell Helix Rally Estoniale registreerunud 15 GAZ veoautodega võistluspaari, kelle hulgas ka veoautode arvestuses hooaja avaetapi võitnud Taavi Niinemets -  Esko Allika GAZ 51A.

Kokku sõidetakse tänavusel Shell Helix Rally Estonial 15 kiiruskatset ning läbitakse 151,98 katsekilomeetrit.

Reedel sõidetakse Shell Helix Rally Estonia testikatsed, mille alguseks on 10.00 ja kvalifikatsioonikatse WRC autodele, mis algab kell 16.00.

Laupäeval, 13. juulil kell 9.23 algab Shell Helix Rally Estonia 2019 esimene kiiruskatse, kokku läbitakse laupäeval üheksa kiiruskatset.

Pühapäeval, 14. juulil on Shell Helix Rally Estonia kavas kuus kiiruskatset. Viimane neist on Tartu linnakatse, mille algus on kell 15.15. Linnakatse finišist suunduvad autod otse finišipoodiumile Tartu Raekoja platsil, kus kell 16.00 kuulutatakse välja ka Shell Helix Rally Estonia 2019 võitjad, kes saavad endale kaks identset spetsiaalse disainiga käsitsi värvitud võitjakiivrit.

Shell Helix Rally Estonia katsete ja ametlike pealtvaatamiskohtade osas saab parima ülevaate Shell Helix Rally Estonia ametliku ralliajakirja abil, mille vahelt leiab kõik kaardid, pealtvaatamiskohad ja kogu muu vajaliku ralli külastamiseks. Ralliajakiri on saadaval Circle K jaamades üle Eesti. Rallipassid on Circle K jaamades üle Eesti müügil hinnaga 34 €, ralli ajal katsetelt kohapeal ostes 40 €

Shell Helix Rally Estonia 2019 sõidetakse 12.-14. juulil Tartu, Otepää, Elva, Kanepi ja Kambja teedel ning see on FIA European Rally Trophy ning Eesti ja Läti meistrivõistluste etapp ja WRC ametlik promotsiooniralli.

Tagasi üles