Saada vihje

Märtin: minu ajal pidi auto tee peal hoidmiseks rohkem vaeva nägema

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Markko Märtin ja Kristo Kraag Rally Estonia testikatsel.
Markko Märtin ja Kristo Kraag Rally Estonia testikatsel. Foto: Karli Saul/SCANPIX

Endine Eesti rallisõitja Markko Märtin rääkis, et uue generatsiooni WRC auto puhul oli tal kõige raskem harjuda selle aerodünaamikaga. Ta möönis, et tema ajal pidi auto tee peal hoidmiseks rohkem vaeva nägema.

WRC.com uuris Märtinilt, millega oli tal kõige raskem uue auto puhul harjuda. Märtin vastas: «Aerodünaamikaga, ja kuidas see töötas. Alguses tegi see natuke närviliseks, sest ma ei teadnud täpselt, kui palju pidamist mul tänu aerodünaamikale on. Siis, kui mina veel võistlesin, surus autot tee peale põhiliselt üks suur spoiler. Nüüd on seal väga palju teadust.»

«Oli päris lahe, kui ma aerodünaamikat tundma hakkasin. Mu reaktsioon oli: „Aa, seal see on…“, ja siis ma sain hakata sellega natuke mängima. On päris lahe, kui lähed kuuenda käigu kurvi ja sõidad gaas põhjas sealt läbi ning aerodünaamika hoiab sind teel. Sina pead lihtsalt autos istuma ja rooli keerama,» rääkis endine ralliäss sellest, kui heaks tänapäeval autode aerodünaamika on muutunud.

Märtin rääkis, et tema ajal pidi rohkem tööd tegema, et auto teel püsiks. «Mu mälu on küll ähmane, aga ma mäletan täiesti kindlalt, et sellistes kiiretes kurvides pidi jala gaasipedaalilt tõstma, pidurdama ja auto õigele trajektoorile sättima.»

Küsimusele, kas tänapäeval on sõitjatel kergem sõita kui tema ajal, otsest vastust ei tulnud. «Igal ajastul võtavad sõitjad masinatest maksimumi. Nii tegime me siis, kui mina veel võistlesin ja nii tehakse ka praegu. Sa võtad tehnika ja surud sellest maksmumi välja. See aerodünaamika ja jõud, mida tänapäevased autod omavad, on täiesti teisest dimensioonist.»

Tagasi üles