Soome ralli – mida peaksid teadma?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ott Tänak ja Martin Järveoija 2018. aasta Soome rallil.
Ott Tänak ja Martin Järveoija 2018. aasta Soome rallil. Foto: LEHTIKUVA / REUTERS

Soome ralli on vaieldamatult kõige kiirem etapp autoralli maailmameistrivõistluste sarjas. Näiteks pidi eelmisel aastal rallirada drastiliselt muutma, et see liiga kiire ei oleks. Ka sel aastal sõidetakse põhimõtteliselt sama rada, kuid väikeste muudatustega.

Soome ralliuudiste portaal Rallit.fi vahendab, et Neste Rally Finlandi keskuseks on alati olnud Jyväskylä. Soome rallist rääkides toovad inimesed uudisteportaali sõnul välja kaks iseloomulikku aspekti – suured kiirused ja palju hüppeid. Valdavalt on teeolud väga head ning sõita saab väga kiiresti, isegi kitsamatel teedel. Madalamaid käike läheb vaja vaid tagasipööretel.

2017. aastal seisid korraldajad silmitsi suure probleemiga – rada kinnitati võistlusteks enne, kui kui uute WRC autode kiirused teada saadi ning rallil sõideti meeletult kiiresti, isegi liiga kiiresti. Rahvusvaheline Autoliit andis korralduse rada aeglasemaks teha. Üks viis, mida Soome rallil autode aeglustamiseks kasutatakse on oranžid betoonist talad, mis on tee äärtesse paigutatud. See aitab ka teid paremas korras hoida, kuna autod põrkavad sinna lihtsalt vastu, mitte ei lõpeta kraavis.

Samuti on Soome ralli geograafiliselt haruldane seetõttu, et kiiruskatsed sõidetakse erinevas suunas hooldusala ümber. 

Tagasi üles