Eesti veemotosportlane võitis enda kuuenda maailmameistritiitli

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Stefan Arand ja Mathilda Wiberg
Stefan Arand ja Mathilda Wiberg Foto: Eesti Veemoto Liit

Teekond Arandi kuuenda MM-tiitli võitmiseni algas mõni kuu tagasi, kui Rootsi sõbrad kutsusid teda kaasa sõitma Rootsis toimuval täiesti uue offshore kaatrite klassi 3J maailmameistrivõistlustel. Klassis 3J kasutatakse 60 hobujõulisi Mercury sportmootoreid ja kiirused ulatuvad kiirematel üle 100 km/h. 

Sellest hooajast Tallinnas treeniva Arandi põhiklassideks on ringrajapaatide klass F-4 ja klass GT-30. Klassis GT-30 valmistub ta kehtiva maailmameistrina augusti teisel nädalavahetusel Soomes Kotkas MM-tiitlit kaitsma.

Arand võttis kutse vastu, võttis kaasa kiivri ja kombinesooni ning sõitis koos isaga Rootsi, teadmata mis neid seal ees ootab. Varasemalt Arand selliste kaatritega sõitnud ei olnud. Wiberg Racing andis neile võistluskaatri ja kaaspiloodiks tuli rootslanna Mathilda Wiberg, kellega Arand on varasematel aastatel noorteklassis GT-15 koos võidu sõitnud. Esimesel võistluspäeval õnnestus neil tunnike trenni teha ja edasi ootasid juba stardid. Arand ei osanud sellel hetkel veel midagi arvata, kuna võistluspaatide, millega Stefan varem sõitnud on ja võistluskaatrite vahe sõiduomadustes ja käitumises on väga suur.

Esimeseks stardiks hakkas tugevnev tuul ja laine juba tormi meenutama ja esimese kahe sõidu võistlustrassi lühendati, ehk siis 50 km asemele oli trass umbes 30 km pikk. Kokku oli stardirivis 16 paatkonda ja kui esimene start anti, siis Arandi paat oli stardist minema saades võistlejate nimekirja tagumises pooles. 

Kaater.
Kaater. Foto: Eesti Veemoto Liit

Trassile tekkinud suured lained ja Arandi kasutuses olnud kaatri kitsam ja pikem kuju aitasid tal laineid paremini läbida ja olgugi, et lõppkiiruselt jäi see kaater teistele alla lausa oma 15 km/h siis trassil olnud suurtes lainetes tõstis ta Arandi koos Wiberg esimeses sõidus kolmandaks. 

Teises sõidus kordus aga kõik uuesti, Arand hakkas merele lainete vahele jõudes stardirivi lõpust jõudsalt oma positsiooni parandama ja teisest sõidust võeti juba võit. 

Sõidu võit tõstis nad küll liidriteks, aga keegi ei osanud oodata, mida toob kolmas 70 km pikkune võistlussõit. Kolmel esimesel võistkonnal olid punktid peaaegu võrdsed. 

Viimase võistlussõidu 70 kilomeetrisest rajast olid esimesed 50 km puhas navigeerimine siledama veega saarte vahel ja siis lõpuks kolm ringi tormisel merel, mis Arandi ja Wibergi paadile ideaalselt sobisid. Seal tegi Arand kõik saarte vahel kaotatud aja tasa ja koos finiši lipuga võitsid nad rahvusvahelise veemotoföderatsiooni UIM uhiuue kaatrite Offshore 3J klassi esmakordselt välja antava maailmameistritiitli.

«Terve teekond selle tiitlini on uskumatu. Rootsi jõudes oli plaan lihtsalt kaasa sõita ja proovida. Suur tänu Wiberg Racingule ja Andreas Wibergile, kes andsid meile võimaluse sõita ja seadistasid meile paadi. Suur tänu Mathilda Wibergile kes oli terve võidusõidu maailma parim kaaspiloot ja tänud isale, ilma kelleta ma ei oleks sinna võistlusele tõenäoliselt üldse sattunud,» kiitis Arand peale võistlust kogu meeskonda, kes olid abiks olnud.

Võistluste üks kohtunikke Mikael Lundblad oli peale võistlust väga imestanud, et MM-i esikolmikus lõpetasid kõik noored sportlased ja kogenud ning aastaid erinevaid offshore klasse sõitnud vanemad sportlased jäeti kõik tagaplaanile. Arandi kohta oskas ta anda ainult kiidusõnu «Tulla sõitma ringrajapaatidelt kaatrite offshore klassi ja tunniajase treeninguga saavutada selline tase on ikka väga professionaalne.»

Offshore kaatrite 3J klassi maailmameistriteks tulid Stefan Arand ja Mathilda Wiberg, hõbemedal läks Hilmer Wibergile ja William Sjöströmile Rootsist ja pronksile tulid Benjamin Vuorihovi ja Filemon Sundberg Soomest.

Tagasi üles