Saada vihje

Roland Poom – Ken Järveoja võistlevad Saaremaa rallil Ford Fiesta R5-l

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Markko Märtin ja Roland Poom
Markko Märtin ja Roland Poom Foto: Rauno Paltser

Kui oktoobri esimesel nädalavahetusel on Roland Poom – Ken Järveoja Walesi teedel heitlemas tänavuse Junior WRC MM-tiitli ja parima uustulnuka auhinna 15 000 euro eest, siis vaid viis päeva hiljem teevad mehed Saaremaa rallil elu esimese stardi R5 autol.

Hooaja viimaseks Eesti meistrivõistluste etapiks vahetavad mehed oma tavapärase esiveolise Ford Fiesta R2T võistlusauto neljaveolise Ford Fiesta R5 auto vastu, mille valmistab ette MM-Motorspordi meeskond.

Tänaseks on Roland ja Ken Lõuna-Eesti teedel läbinud ka esimesed testikilomeetrid ning saanud tuttavaks nii auto kui ka meeskonnaga. Lisaks Järveojale istus testidel Poomi kõrval ka MM-Motorspordi meeskonna juht Markko Märtin, kes noorele kolleegile õpetussõnu jagas.

Roland Poom (piloot):

«Juba mõnda aega on olnud idee proovida kiiremat R5 autot. Õnneks oli MM-Motorspordil meile auto pakkuda ning me tegime omalt poolt vajalikud tegevused, et see idee teoks saaks. Olen tänaseks selle autoga läbinud 70 testikilomeetrit ning saanud Markko Märtinilt õpetussõnu, mida teisiti teha. Kindlasti saab see olema suur väljakutse, kuid tulevikku silmas pidades tuleb see samm ükskord nagunii teha ja miks mitte siis juba selle aasta Eesti meistrivõistluste viimasel etapil.»

Kui Rolandile oli Lõuna-Eestis toimunud test üldse esimene kord R5 autoga sõita, siis tema kaardilugeja Ken Järveoja on oma karjääri jooksul küll mitmel korral R5 autos testidel istunud. Kuid ka tema jaoks on Saaremaal ees ootamas karjääri esimene võistlusstart R5 autoga.

Ken Järveoja (kaardilugeja):

«Testides olen istunud nii Sander Pärna kui ka Karl Kruuda kõrval erinevates R5 autodes.

Viimati istusin neljaveolises autos möödunud aastal Leedus, Priit Koiki kõrval. Neljaveolises autos on minu jaoks mõnusam ja ka lihtsam kaarti lugeda. Loodan, et neid starte hakkab rohkem olema, sest esiveolises autos olen oma karjääri jooksul üsna palju saanud kaarti lugeda. Saaremaa on keeruline ralli, eriti kui ilmastikuolud vingerpussi mängivad. Roland vajab veel küll harjumist, kuid usun, et kui saame legendi ilusti paika ja sõidame targalt, siis on ka lõpptulemus hea.»

Tagasi üles