Autoralli MM-sarja 2019. aasta hooaja eelviimase etapi Kataloonias lõpetasid Ott Tänak ja Martin Järveoja teisel kohal ja teenis punktikatselt maksimumi, millega kindlustasid endale kokkuvõttes ajaloolise maailmameistritiitli!
Kataloonia ralli:
Tänakul ja Järveojal avanes Kataloonias karjääri esimene võimalus MM-tiitel kindlustada, kuna ralli eel oli Sebastien Ogier kaotus Tänakule 28 punkti ja Thierry Neuville'i kaotus 41 punkti.
Esimesena kukkus tiitliheitlusest Kataloonias välja Ogier, kelle auto roolivõim ütles teisel kiiruskatsel üles. Kaks katset ilma roolivõimuta sõitnud Ogier kaotas kiirematele üle kolme minuti ning oli sellega tiitliheitlusest väljas.
Neuville võttis ralli liidripositsiooni laupäeva hommikul enda kätte ja andis endast maksimumi, et Tänak MM-tiitlit veel ei kindlustaks. Eestlane aga möödus laupäeva viimasel katsel Sebastien Loeb'ist ja kerkis enne viimast rallipäeva kolmandale kohale. Pühapäevasel punktikatselt teenis eestlane maksimaalsed 5 punkti, millest piisas MM-tiitli kindlustatamiseks. Viimasel katsel näidatud hea hoog aitas Tänaku Kataloonia ralli kokkuvõttes mööda ka Dani Sordost, keda ta lõpuks 0,4 sekundiga edestas.
Tänaku uskumatu karjäär:
Tänaku lugu MM-tiitlini jõudmisest on ilmselt üks huvitavamaid, mida MM-sarjas ette näidata on. 2012. aastal oma võimaluse M-Spordi võistkonnas saanud saarlane ei suutnud sel hetkel oma võimalust ära kasutada. Ilma suuremate probleemideta jõuti lõppu vaid kuus rallit, hooaja ainsaks ilusaks hetkeks Sardiinias teenitud esimene poodiumikoht, kui lõpetati kolmandal kohal. Siis luges Tänakule kaarti Kuldar Sikk.
2013. aastaks talle WRC sarjas kohta ei pakutud ning paljud uskusid, et eestlase karjäär on läbi. Ometi sai ta 2014. aastal võimaluse DMack meeskonna R5 masinaga WRC2 arvestuses MM-sarjas sõita, lisaks tegi ta kolm rallit ka WRC masinaga. Ühtlasi vahetas ta ka kaardilugejat, Tänaku kõrvale istus Raigo Mõlder.
2015. aastal oli Tänak tagasi WRC sarja tipus, saades teise võimaluse M-Spordis. Eestlane oli küll hooaja kokkuvõttes alles kümnes, aga ta tõestas, et suudab sõita targemalt. Poolas suutis ta vägeva võitluse järel kätte karjääri teise poodiumikoha, alistades viimasel kiiruskatsel Jari-Matti Latvala ning tõustes poodiumi kolmandale astmele. Mehhikos elas ta üle aga karjääri kõige ehmatavama avarii, kui autoga sõideti järve.
2016. aastal sõitis Tänak DMacki meeskonna eest WRC sarjas. See oli saarlase jaoks tõeline läbimurde hooaeg - hooaja kokkuvõttes oli ta küll 8. kohal, kuid siis tõestas ta end küpse ja kiire sõitjana. Poolas libises karjääri esimene rallivõit dramaatiliselt rehvipurunemisega käest eelviimasel kiiruskatsel. Hooaja jooksul kogus ta siiski kaks poodiumikohta - nii Poolas kui Walesis oli ta teisel kohal.