Eestlane krooniti Ida-Euroopa drifti tšempioniks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Harold Valdma (esiplaanil)
Harold Valdma (esiplaanil) Foto: Risto Pakkonen

5.oktoobril toimus Valgevenes, Raubitši olümpia laskesuusastaadionil Ida-Euroopa drifti meistrivõistluste finaalvõistlus. Võistlusel osales 40 tipp-pilooti Eestist, Valgevenest, Leedust, Poolast, Venemaalt, Ukrainast ja Soomest. Ida-Euroopa mestriks tuli eestlane Harold Valdma.

40st sõitjast jätkas pärast kvalifikatsioonisõite 24 parimat. 

Juba eelsõitudest oli aru saada, et konkurents saab olema väga tihe ning heitlus finaalikohtade eest veel tihedam.

Kvalifikatsioonisõidu esikoha võttis Ukraina meister Aleksei Golovnja, kui saavutas maksimum 100 punktist 96,67 punkti. Eesti drifti endine meister Valdma kogus kvalifikatsioonis 94,33 punkti, mis tähendas kolmandat kohta.

Veerandfinaalidesse jõudmiseks pidi Valdma alistama Valgevene meistri Andrei Piskarevi. Duellist, kus mõlema võistleja autod oli ehitanud HGK Racing meeskond, väljus kindla võitjana eestlane.

Järgmises ringis ehk veerandfinaalis sai tänavune Eesti drifti meister endale vastaseks Leedu meistri ning 2017.aastal Euroopa teise koha saanud Andrius Vasilauskase. Eestlane võitis ka selle duelli ning oli seega end sõitnud poolfinaali.

Poolfinaalides läksid vastamisi oma riikide endised ja praegused meistrid ning kus võistlejad sõitsid oma võimete piiril. Mõlemad sõidud ei möödunud kokkupõrgeteta ning uks-ukses sõitudega pakuti pealtvaatajatele väga põnevat vaatemängu.

Kõige pingelisem ja võidujanulisem võistlus ootas ees aga finaalis, kus kohtusid Eesti piloot Valdma ja ukrainlane Golovnja, kes hetkel juhib Venemaa meistrivõistlusi.

Võitja selgitamiseks tuli teha kordussõit, kust väljus kindla Ida-Euroopa meistrina eestlane Harold Valdma. Poodiumi teine aste kuulus Golovnjale ja kolmas Vasiliauskasele.

Harold Valdma sõnas: «Võistlustel oli imeline atmosfäär ja võistlejad olid väga kõrgetasemelised. Publik, kes elas hingest kaasa, oli imeline ning andsid võistlejatele kõrge motivatsiooni, kes neid tänasid emotsioonide rohkete sõitudega. Rada oli väga tehniline, mis sobis mulle ja autole väga hästi. Esimesel päeval kohale jõudes hindasin, mis seade kõige paremini meile sobib, ning tiim pani seade täpselt soovide järgi paika. Sõitsime ilma ühegi tehnilise viperuseta kuni poodiumi kõrgeima astmeni.»

Valdma ütles, et Ida-Euroopa meistrivõistluste tiitel on talle väga suureks auks.

«Kui ma 2011.aastal driftiga alustasin, olid kaks minu Lätist pärit treenerit ning tiimikaaslast,  varalahkunud Gatis Lapans Ida-Euroopa teine ning Janis Eglite Ida-Euroopa meister. Vaatasin neile 16-aastaselt alt üles ning minu  üks suurtest unistustest oli sama saavutusega hakkama saada. Nüüd see mul õnnestus!»

Tagasi üles