Saada vihje

Soome riik nõuab Tänaku tiimikaaslaselt miljoneid (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jari-Matti Latvala
Jari-Matti Latvala Foto: Sander Ilvest / Postimees

Eestlase Ott Tänaku tiimikaaslane Toyota WRC meeskonnas Jari-Matti Latvala veab Soome riigiga vägikaigast. Latvala on nimelt sattunud Soome maksuameti hammasrataste vahele.

Latvalal on lisaks kinnisvarale Soomes ka juba pikemat aega korter Monacos.

Latvala selgitas Soome väljaandele IS, et Soome maksuamet on elukoha küsimuses temaga eri meelt. «Maksuamet alustas protsessi minu vastu tegelikult juba eelmisel aastal. Kogu see asi on olnud nii raske ja väsitav, et on viinud minult viimse energiaraasu,» rääkis Latvala.

Kui Soome kodanik kolib välismaale elama, siis on ta Soome riigi ees maksukohuslane kolimisaastal ja veel sellele järgnevad kolm aastat. Pärast seda peab kodanik maksma Soomele makse vaid nende sissetulekute pealt, mida ta teenib Soomes. 

Kui kodanik suundub elama tagasi Soome ja viibib riigis vähemalt kuus kuud, siis muutub ta jälle Soome riigi ees täielikuks maksukohuslaseks. 

Latvala sõnutsi puudutab Soome maksunõue just viimast seadusepügalat. Maksuametnikud on täheldanud, et Latvala viibib «liiga tihti» Soomes. Maksuameti teatel on küsimus miljonites eurodes, kuid summat pole täpsustatud.  

Alates 2008. aastast Fordi, Volkswageni ja Toyota tehasemeeskondades sõitnud Latvala palk on viimastel aastatel teinud kõva hüppe. Latvala brutopalgaks koos boonustega on 4–4,5 miljonit eurot, soomlasest enam teenib vaid kuuekordne maailmameister Sebastian Ogier (8–9 miljonit) ning arvatalt möödub temast järgmiseks hooajaks ka eestlane Ott Tänak.

Latvala põhipalgaks hinnatakse ligi kaks miljonit eurot, sellele lisanduvad  ekstrad. Üldjuhul annab MMi etapivõit sõitjale boonust 10 protsenti põhipalgast.

Enamik sõitjatest maksab kaardilugejale ise palka. Teadaolevalt moodustab kaardilugeja töötasu umbes 10 protsenti sõitja tasust, lisaks maksavad sõitjad isegi kuni 30–50 protsendi vahemikus põhipalgast agendile või mänedžerile. 

Järgmiseks aastaks Latvalal lepingut sõlmitud ei ole, soomlane asub MM-sarjas seitsmendal positsioonil, tiimikaaslane Tänak on teel maailmameistritiitli poole. Kris Meeke võitleb neljanda koha eest.

Meeskondlikult on Toyota hetkel teisel positsioonil, kaheksa punkti kaugusel Hyundaist. 

Tagasi üles