«Võib tõesti väita, et 2019. aasta oli minu jaoks läbikukkumine. Ootan 2020. aastat ning loodan vana elu kiiret möödumist. Kõik hakkas rappa kiskuma juba aasta esimesest päevast alates,» alustas Latvala sõnavõttu Helsingin Sanomati veergudel.
Soomlane vihjas seeläbi intsidendile, mis juhtus vahetult enne Monte Carlo etappi. Latvala kaotas testisõidu ajal masina üle kontrolli ja libises tee pealt välja. Kõrvalistmel olnud endine Toyota ralliäss Juho Hänninen sai vahejuhtumi tulemusena peapõrutuse. Kui WRC autode MM-hooajale avapauk anti, siis oli selge, et edaspidised ajad saavad olema keerulised. Kõikide võistluste peale kokku jäi tema saldosse vaid kaks kolmandat kohta.
«Tegemist oli karjääri halvima aastaga. Hindan väga Tommi Mäkineni selle eest, kuidas ta minuga käitus. Endise rallisõitjana on ta hea tiimipealik, kes oskab sellistes olukordades toeks olla,» kiitis Latvala endise tööandja juhti. «Kolm aastat Toyotas olid suurepärased. Jaapanlased jälgivat rallit südamega ja võtavad kõike tõsiselt.»
Olgugi, et senine koostöö Toyotaga ei jätku, ei tähenda see Jari-Matti jaoks profitee lõppu. Temast saab iseseisev võistleja. «Ma ei ole oma karjääri lõpetamas. Rendin Tommilt auto, et sõita Soomes, Rootsis ja võibolla ka Walesis. Rohkem ma investeerida ei saa, sest juba ühel rallil osalemine on suur risk ning väljaminek.»
Avalikus inforuumis leviva jutu kohaselt maksab ühe modernse ralliauto rentimine ligi 200 000 eurot. «Kõik tuleb Tommi Mäkinen Racing meeskonnalt. Sain neilt hea pakkumise ja langetasin otsuse,» selgitas soomlane edaspidise elu tagamaasid. «Mõned peavad mind hulluks, et isiklike rahadega sõidan. Samas ei ole mul teist valikut, sest pärast vaheaastat on tippu naasta veelgi keerulisem. Keegi ei mäleta neid, kes ei sõida.»