Dopinguajakirjanik Seppelt paiskas Rahvusvahelise Tõsteliidu presidendi suurde dopinguskandaali

Tamas Ajan paremal koos Dr. Thomas Bachiga.

FOTO: imago sportfotodienst via www.imago-images.de/imago images/Sven Simon

Saksa dopinguajakirjanik Hajo Seppelt süüdistab Rahvusvahelise Tõsteliidu (IWF) president Tamas Ajani korruptsioonis ja dopingupatuste sportlaste juhtumite kinnimätsimises.

Saksa telekanali ARD ajakirjanik Hajo Seppelt avalikustas järjekordse dokumentaali, mille peategelane on seekord IWFi president Tamas Ajan. Ajakirjanik süüdistab teda korruptsioonis ja valemängurluses.

Ajakirjaniku raporti kohaselt manipuleeriti sportlaste dopinguproovidega mitmel rahvusvahelisel võistlusel, sealhulgas ka MMil ja EMil. Seda aitas korraldada Ungari Antidopinguagentuur, kelle spetsialistid teenisid vaikimise eest raha.

Seppelt tõstab esile mitmed kahtlased tehingud, mida teostas IWF. Näiteks 2013. aastal oli olemas dokument, mille kohaselt võlgnes Aserbaidžaan Rahvusvahelisele Tõsteliidule 500 000 dollarit, kuid ühtäkki võlgnevus kadus, kuigi summasid pole kuskile laekunud. Arvatavasti rikastus Ajan isiklikult selle najal, võttes summad vastu sularahas, et jälgi mitte jätta.

Seppelt väidab, et pooled suurvõistluste 450 medalist, mis anti välja vahemikul 2008-2017 on võidetud dopingupatuste sportlaste poolt. Neid sportlasi polevat kontrollitud aasta jooksul enne edu saavutamist, enamik neist Venemaa tõstjad.

80-aastane Ajan on IWFi juhtinud alates 2000. aastast. Tööle asus Rahvusvahelisse Tõsteliitu ta aastal 1970 ja täitnud erinevaid rolle. Lisaks kuulus Ajan 2000.-2010. aastani Rahvusvahelisse Olümpiakomiteesse ja oli üks WADA asutajaliikmetest.

Tagasi üles