Mitmel rindel rügav Latvala aitab retrosõpru, panustab tulevikku ning üritab oma unistust elus hoida

Jarmo Jagomägi
, Reporter
Copy
Jari-Matti Latvala.
Jari-Matti Latvala. Foto: Sander Ilvest / Postimees

Üle pika aja rallisõitja täiskohast ilma jäänud Jari-Matti Latvalal siiski igav ei hakka, sest tema oskusi ja tutvusi vajatakse mitmel rindel. 

Esiteks ajab 34-aastane asju oma firmas Latvala Motorsport Oys. Nende peamine eesmärk on panustada ajalooliste masinate putitamisse.

«Tegeleme vanade ralliautodega, mis olid kuulsad 1980ndatel ja 1990ndatel,» ütles Latvala Iltalehtile. «Sellised masinad on populaarsed, ent nii vanu varuosi pole enam eriti saada.»

Just selle probleemiga firma tegelebki. Praegu käib töö Toyota Celia kallal, millega Marcus Grönholm 1992. aastal Jyväskylä rallil kihutas. Lisaks taastatakse Mats Jonssoni sama hooaja Celica ST165 ja Tommi Mäkinenile 1996. aastal MM-tiitli toonud Mitsubishi Lancerit.

«Olen karjääri jooksul päris palju kontakte kogunud, see aitab,» lisas Latvala.

Teiseks teeb kogenud rallimees koostööd Toyta WRC-tiimiga, tegeldes nii turunduse kui ka uue Yarise GR4 testimisega.

«Kui mulle selline pakkumine tehti, siis olin kohe huvitatud. Minu eesmärk on tegelda masina turundamise ja arendamisega. Esialgu on suund müüa seda autot tavakodanikele,» arutles Latvala. 

Kolmandaks üritab multitalent elus hoida oma rallikarjääri. Tänavu rendib ta Toyotalt WRC-masinat vähemalt kaheks MM-ralliks. Esimest korda tuleb ta rajale sel nädalal Rootsis, paigas on ka suvine Soome etapp. 

Latvala peab end pildil hoidma, sest järgmisel aastal vabaneb eeldatavalt kaks kohta. Tõenäoliselt tõmbavad karjäärile joone alla Sebastienid Loeb ja Ogier. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles