WRC-sarja rehvifirma: FIA oli Rootsi ralli suhtes otsustusvõimetu

Copy
Rootsi ralli meenutas pahatihti kruusavõistlust, kuigi teoorias on tegemist MM-sarja ainsa talveetapiga.
Rootsi ralli meenutas pahatihti kruusavõistlust, kuigi teoorias on tegemist MM-sarja ainsa talveetapiga. Foto: Hyundai Motorsport GmbH

Pahatihti kruusaralliks osutunud Rootsi MM-etapil võinuks kasutada kruusarehve, kuid Rahvusvahelise autoliidu FIA otsustamatus tõmbas sellele plaanile kriipsu peale.

Rootsis kasutati piikrehve, kuna olud olid kohati ka talviselt jäised. Raul Jeets selgitas svenssonite maal Postimehele, miks oleks ainult kruusarehvidega sõitmine ohtlik.

«Kui rehv saab kruusa, hakkab nael liikuma ja tuleb lõpuks välja. See on kõige keerulisem olukord, mida sõitjad kardavad, sest kui oled jääl või libedas kohas ja naelu üldse pole, on pidamine sisuliselt olematu,» rääkis Škoda Fabia R5ga osalenud eestlane.

Soome mootorispordiajakiri VM kirjutab aga, et tegelikult võinuks vähemalt mõnel katsel olla kruusarehvid kasutusel. «Ütlesime FIA-le, et oleme nõus kruusarehve tooma, aga me ei saanud kunagi lõplikku vastust,» ütles autodele jalavarje pakkuv Michelin väljaandele.

Autoralli MM-sari jätkub 12.-15. märtsini Mehhikos, kus sõidetakse kruusal. 42 punktiga on liidrikohal Elfyn Evans ja Thierry Neuville, valitsev tšempion Ott Tänak jääb neist maha 22 silmaga.

Tagasi üles