Powerstage ⟩ WRC-sarja tuleviku kohal hõljub küsimärk, milles tasub FIA-t usaldada

Postimees Sport
Copy
Toyota Yaris WRC. Pilt on illustratiivne.
Toyota Yaris WRC. Pilt on illustratiivne. Foto: JONATHAN NACKSTRAND/AFP

Raadio Kuku rallisaates «PowerStage» vaatasid Rauno Paltser ja Gustav Kruuda ette sel nädalal algavale Mehhiko MM-etapile. Lisaks vaadati ka kaugemasse tulevikku - 2022. aastal võetakse kasutusele hübriidtehnoloogiaga WRC-autod, mille osas on nii tõsisemaid kui ka lahjemaid küsimärke.

«Oleme näinud uue Toyota Yarise teste ja nagu Tommi ütles, arvasid nad, et saavad 2022. aastal minna hooajale vastu sisuliselt sama autoga,» viitas Paltser, et Mäkinen lootis värskele Yarisele lihtsalt peale panna hübriidtehnoloogia.

Väidetavalt on aga 2021. ja 2022. aasta reeglid piisavalt erinevad, mistõttu peab Toyota ehitama kaheks järjestikuseks hooajaks uued neljarattalised põrgulised, mis saab olema väga kulukas.

Kruuda on Mäkineniga nõus, et ehkki MM-sari astub uude ajastusse, on turvalisuse kohal üleval tuska valmistav küsimärk. «Meil pole aimugi, mis võivad tagajärjed olla. Saame vaid usaldada Rahvusvahelist autoliitu (FIA), kes teeb selle nimel iga päev tööd, et elektriakud oleksid kaitstud ning need ei valmistaks ohtu sõitjatele ega pealtvaatajatele,» rääkis ta.

Sealjuures pakub Kruudale kindlust tõik, et FIA on varemgi pidanud elektriakudega rinda pistma. Tõsi, seda mitte ralli-, vaid vormelimaailmas, kuna autoliit hoiab silma peal ka Vormel E-sarjal.

«FIA on seal saanud turvalisusega seni väga hästi hakkama. Tommil on õigus, et meeskondadel pole sisuliselt aimugi, mis saama hakkab ja millised on ohud, aga FIA-l on päris palju kogemusi. 

Kui mootorite ja muude detailidega avalikkuse ette tullakse, jagatakse kindlasti iga võistkonnaga probleeme ja kogemusi, et kõik oskaksid end tulevikuks ette valmistada,» lausus Kruuda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles