Autoralli MM-sarjas minnakse 2022. aastast üle hübriidmootoritele, et keskkonda säästa. Rahvusvaheline autoliit (FIA) tõi avalikkuse ette esimesed konkreetsed tehnilised uuendused.
FIA andis põhjalikuma pildi, mis 2022. aastast rallimaailmas muutuma hakkab
«Rally1 (varasem WRC) autod säilitavad võimsa heli ja agressiivse väljanägemise, sarnanedes praegustele masinatele,» seisab FIA teates. «Samal ajal toome mängu säästvad tehnoloogiad, et mõelda keskkonnale. Reeglite muutus annab võimaluse rohkematele tiimidele MM-sarjaga liituda.»
6. märtsil Genfis peetud koosolekul pandi paika esimene tehniline eeskiri, mille järgi võistkonnad 2022. aastast joonduvad. «Tulemus sündis kuude pikkuste analüüside ning FIA ekspertide koostöös WRC autotootjatega. Reeglid peaksid tulevikus tooma tiimidele tulu, samal ajal kaotamata tipptehnoloogiat ja jõudlust,» kirjutab FIA.
Välja toodi mõned praeguseks kinnitatud tehnilised reeglid.
Käigukast
- Viiekäiguline jõuülekanne, sarnaneb praegustele Rally2 reeglitele.
- Lihtne diferentsiaal, keskdiferentsiaal puudub, üks kinemaatiline ajam.
- Hooajal maksimaalselt kuus käigukasti ühe auto kohta.
Vedrustus
- Vähendatud amordikäik (wheel travel).
- Vedrustuse erinevaid osi lihtsustatakse oluliselt.
- Lubatud on vaid üht tüüpi õõtshark.
Sõidukäik
- Vedelikubaasil pidurijahutus pole enam lubatud.
Kütusepaak
- Lihtsustatud kujuga.
Aerodünaamika
- Kereosa disain on vaba, et säilitada agressiivne välisilme.
- Varjatud kohtadest kaob aeroefekt.
- Auto tagaosa aerodünaamika lihtsustub.
Key points from new technical regulations for 2022 Rally 1 (formerly #WRC) cars
— Gary Boyd (@KiwiWRCfan) March 10, 2020
More info at https://t.co/4xzRjCc3vo pic.twitter.com/xayWpnaORV
Töörühmad jätkavad muude alateemade lihvimisega, mis esitatakse WRC-komisjonile mais. Eelkõige vajavad täpsustamist mootoriga seotud detailid ja hübriidtehnoloogia üksikasjad.
Lisaks jätkub töö selle nimel, et 2022. aastaks MM-sarjaks autotootjatega käed lüüa.
Roheline mõtlemine
FIA üks töörühmadest näeb vaeva selle nimel, et järgmise viie aasta jooksul autorallit veelgi loodussõbralikumaks muuta.
Hübriidmootorid on alles esimene samm. Pikemas perspektiivis pööratakse tähelepanu ka alternatiivkütustele, rehvide tõhusamaks muutmisele ja igas mõttes rallide korraldamisega seonduvale. Näiteks soovitakse tulevikus välja trükkida oluliselt vähem võistlusdokumente, brošüüre ja muid paberit nõudvaid materjale.
Erinevaid katsetusi soovitakse praktikas kasutada juba lähiajal peetavatel piirkondlikel meistrivõistlustel. Tegevuskavast leiab nii lühemaid, aga ka pikema vinnaga eesmärke.