2022. aastast võetakse autoralli MM-sarjas kasutusele hübriidtehnoloogia. Kogenud piloot Jari-Matti Latvala rääkis, mis ta uuendusest arvab.
Latvala: hübriidtehnoloogia peab WRC-sarja tulema, aga see võib sõitjad ohtu seada
Soomlane on Toyota tiimipealiku Tommi Mäkineniga ühes paadis: ta usub, et FIA otsus mitte R5-masinate jõuallikaid kasutada on õige otsus. «Mootorireegel on väga hea, sest see teeb praeguste autode arendamise lihtsamaks,» ütles Latvala rallit.fi-le.
«Tore, et R5 mootoreid ei kasutada. Kokkuvõttes poleks rahaline vahe tulnud eriti suur. Sõitjatel on mugavam endiste jõuallikatega jätkata ning publik naudib võimsaid kiiruseid ja tekkivat heli.»
Kõige rohkem muretseb Latvala aga turvalisuses pärast. Jah, masinad on nüüdseks küll avariidele üsna vastuvõtlikud, kuid teadmata ohuks võivad kujuneda autodesse paigaldatavad hübriidakud, mis end ülesõitudel laevad.
«Oluline on silmas pidada kõiki nüansse. Kui kellelgi juhtub sarnane avarii nagu Thierry Neuville´il mullu Tšiilis, kus auto rullub korduvalt üle katuse, kas siis akud on ikka turvalised? Olen aru saanud, et sellistest allikatest võib väga kergelt ja kiiresti tuli süttida. Selle vältimiseks tuleks kindlasti tööd teha,» märkis Latvala.
Kokkuvõttes on ta siiski uue tehnoloogia pooldaja: «Muudatusi on vaja, kogu maailm liigub loodust säästvamate lahenduste suunas.»
Videomeenutus Neuville´i rängast avariist Tšiilis:
HUGE crash for Thierry Neuville in Chile - fortunately he's OK ? pic.twitter.com/Gusl52fZag
— Eurosport UK (@Eurosport_UK) May 12, 2019