Täna 17 aastat tagasi tõusis Markko Märtin koos kaardilugeja Michael Parkiga esimese eestlasena autoralli MM-etapi poodiumi kõrgeimale astmele, kui ekipaažile ei leidunud vastast Kreekas Akropolise rallil. Postimees vaatab ajaloolist sündmust meenutades võistlusele põhjalikult tagasi ning surfab pärast triumfi vallandunud hosiannatsunami lainel.
Viies kiiruskatse on tänu Märtinile läinud igaveseks rallifolkloori kuldvaramusse. Pärast august läbisõitmist tuli tema Ford Focuse kapotlikuuk lahti ning piltlikult öeldes naitus esiklaasiga. Eestlane kihutas niimoodi 20 km ning oli piiratud nähtavusest hoolimata katsel neljas, kaotades võitjale vaid kuus sekundit.
«Kapotiluugi avanemine valmistas veidi peavalu. Ma ei tea, miks see juhtus. Ma ei näinud väga palju, pidin istmel minema võimalikult madalale, et kapoti alt teed näha. Kurve oli raske leida ja mõnikord sõitsime veidi aega teelt väljas, kuid saime hakkama,» selgitas Märtin stoilise rahuga.